Selasa, 2 Februari 2016

RESEPI DONUT PALING SENANG DAN CEPAT

resepi donut ni mmg dah ada dlm menu iols
iols pun sllu buat donut..seminggu tu 2x mesti buat
anak2 suka

then tiba2 ternampak kawan2 share resepi donut
byk2 resepi donut..tergoda ngan resepi donut yang ni
sbb bahan2 dia pun senang dan cepat siap

jom tengok resepi donut paling senang dan cepat 


 Campurkan sepeket yis (mauripan), 2sdb gula, 2sdb susu pekat bersama 1 cwn air suam.. biar sampai kembang mcm dlm pic 2 ye

 

 Dlm bkas lain campurkan 4cwn tpg gandum, 2sdb planta@marjerin, 2sdk serbuk penaik & 1sdk garam..
Ramas2 sampai jd mcm serbuk roti
  

 Lepas 2 masukkan campuran yis td kedlm tepung..just sebatikan je, x payah nk uli2 na..tutup bekas selama 1jam na


  
 

  Lepas 1jam doh akan kembang sekali ganda mcm ni..tumbuk2 utk kuarkan angin (gambar dari tuan pya resepi)
  
   
Bulat2kan doh..Dh siap tekap semua doh terus goreng je...goreng dengan minyak yang banyak ye
 
   
Boleh tabur gula castor ataupun icing sugar or boleh celup ngan coklat cair..nyum3x

 

Memang gebus gabas..

SELAMAT MENCUBA!!



15 ulasan:

  1. mudah nmpk tp tk pernh try..suak gk mkn donut

    BalasPadam
  2. Anak2 sue pun mmg siks mkn donut ni

    BalasPadam
  3. nampak mcm senang tapi kalau nak buat nnt confirm berperang kat dapur...
    dah lama teringin nak buat donat

    BalasPadam
  4. gerammm !! dah banyak hario ngidam donut.. ternampak pulak donut.. huh !

    BalasPadam
  5. Aqil kompem suka ni..
    Dia suka donut..
    Kena bt satu hari ni..
    Hihihihi

    BalasPadam
  6. memang senang..tp kalau ada penyakit M takleh buat apo laa yo..

    BalasPadam
  7. mcm senang ja.. sdb tu maksud sudu besar ka

    BalasPadam
  8. mudah boleh cuba cara ni boleh pergi jual hihihi

    BalasPadam
  9. ohoiii macam senang je haaa. nampak pun macam gebus je tu

    BalasPadam
  10. perghhh donut pulak.. halamak lama tak buat dan makan

    BalasPadam
  11. nampak gebuuuu donut k.el hahaha

    BalasPadam