Jumaat, 19 Jun 2015

RESEPI AYAM PANGGANG KENNY ROGERS


So sini mama el nak share Resepi Ayam Panggang Kenny Rogers 
resepi yang senang dan cepat!

Kat sini ada 2 teknik tuk memanggang ayam. Panggang dengan mengunakan oven atau periuk noxxa



Menu ni el wat tuk berbuka semalam (1st ramadan 2015) :) 
Makan bersama ngan fries, coleslaw n kentang putar and donut homemade ekeke

So ni resepi Ayam Panggang Kenny Rogers

1 ekor ayam 
3sudu besar sos tiram
1sudu besar kicap pekat mee
3sudu besar madu
1kiub ayam knorr
5biji bwang puting yg ditumbuk
olive oir/minyak masak
sedikit lada hitam
1 sudu mix herbs (apa2 herbs pun xpe)

Semua bahan tadi digaul bersama ayam. Perap selama 30minit. Lagi lama lagi best.
Then bakar di dalam oven selama 1 jam suhu 170c
Jika ayam agak kering, sapukan lebihan minyak ayam tadi ke atas ayam tersebut.
 
Kalau mengunakan periuk noxxa high pressure 30m kemudian stir fry hingga garing

Selamat Mencuba!


26 ulasan:

  1. wahhh bolehlah cuba pula hari ni kalau berkesempatan sampai rumah awal ni...he he he...

    BalasPadam
  2. hmm... ko sajekan..
    nampaknya kalau malas masak ini hari, aku mgm buat ayam panggang jugak jawabnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Padam
  3. waaa kurlassss ala2 ayam keny rogers

    BalasPadam
  4. Sedapnye el, puas hati buat sendiri.

    BalasPadam
  5. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  6. amboii...sedap tu..nanti bolih bukak gerai ni el...

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  8. wahh..sedapnya..serius akak tak pernah masak ayam sekor camni..
    cam teringin pulak..:)

    BalasPadam
  9. Assalam El,
    waaweeeeee
    iols loike ayam panggang :)

    pssstt : weols sekarang ni tengah unite utara bloggers. uols nak join tak????our 1st plan nak buat gathering gitew. kalo uols nak join pm iols no tepon uols naaa. iols tak publish dalam blog iols hokeyh :) lets unite gitew

    BalasPadam
  10. memang sedap el..lagi-lagi kalau perapan ayam memang terasa hingga ke dalamnya..tak pandang dah ayam golek kat bazar,,

    BalasPadam
  11. Alahai..looks tempting dan seksi la kak el..

    BalasPadam
  12. amboi KR lepasni tutup kedailer.. nampak ini lebih menarik..

    BalasPadam
  13. Alahai nampak sedap. Boleh buka restoran dah el

    BalasPadam
  14. hai El.. CT jalan2 sni hari ni..
    fuiyioooo sedap tu.. Noxza best kan ? buat kek pun lepas hehehe..
    tp x lawa sngt la kalo buat kek..

    BalasPadam
  15. Owh el.. mengapakah ayammu itu begitu menggoda.. cam nak kena cuba jer.. hohoho...

    BalasPadam
  16. Nanti Zumal nak cuba resepi El, nampak cam mudah... Thanks for sharing
    #bloggerutara

    BalasPadam
  17. nampak sedap.. #BloggerUtara

    BalasPadam
  18. Ulamak.. banyaknya resepi :)

    BalasPadam
  19. sedap tu.... menyelerakan tengok ayam tu

    BalasPadam
  20. El ni mengundang betoi!!! hahahahha tetiba rasa nak buat pulak berbuka karang

    BalasPadam
  21. meleleh betoi la baca entri kak el.. hahaha

    BalasPadam