Selasa, 30 Disember 2014

PESTA PULAU PINANG 2014

Pesta Pulau Pinang dah nak abis pun
mayb last day on 1/1/15

last el masuk pesta pulau pinang ni x silap tahun 2008 kut
masa tu anak sulung el baru setahun lebih

pas2 xmasuk dah sbb malas..el x suka tempat2 ramai org
anak2 pulak x reti dok diam

tapi tahun ni try gak pergi sbb fikir kesian kat budak2 tu x bawa pi mana2 pun cuti sekolah ni
skrg ni anak dah ramai..nak pi mana2 pikir bajet jugak
so kena organize bajet betul2 hehe

el pergi pesta ni pas solat maghrib
dekat je ngan tapak pesta tu 5minit je
el pergi awal sbb xmau berhimpit2 ngan org ramai

so tiket masuk tuk dewasa RM3.. kanak2 RM1.. baby free :)

tiket masuk tu oklah kan murah
tp token tuk mainan 1 token = RM2
ada mainan yg 2 token..3 token..4 token aaaacanerrr lau dah 3 org nak naik
bertoken2 lah kan..duit poket pun makin kempis
tp bila fikir anak..xpelahhh biar derang enjoy :)



pintu masuk..amboi alana kemain posing yea hehe 


Igt nak naik buai pusing2 ni tp sejak 2 menjak ni mcm gayat lak mama el haha


Abg n kakak naik spider wheel


Ok cari ariqa? 


 Abg n kakak2 naik roller coaster


Rumah hantu..xmasuk pun

Budak2 pompuan lau x frozen x sah kan..ha dpt lah payung frozen sorg satu RM10
Alana dgn gaya dia hehe 

Budak2 tu xdelah naik semua mainan..sbb halfway dah ujan renyai2
nasib ada beli payung frozen :)
try main tikam2 tu ha..xdpt pun..tp adalah diorg bagi free keychain hehe

 9.30 mlm weols dah cabut..sbb nak tgk Maharajalawak haha
nasib dah sampai umah..ujan lebat

Byk giler kedai2 jual pakaian, carpet murah2, tuala RM5, lau beli borong lagi murah..tp el xrasa nak beli pun..yg beli pun payung budak tu ngan tikar upin ipin tuk ariqa 2tikar RM15 hehe..lau dah bw budak2 ni mmg nak membeli tu xde napsu..baguslah xde lah membazir duit..tp lau sorg2 mau sopin x igt hehe

Paling ramai borong carpet..last day mmg murah giler2..sat2 nti tgk org dok angkut 3/4 carpet hehe


nota noti: sambung cuti sekolah smggu lagi..yeayyyy boleh lah rehat2 lagi..dh masuk sekolah mama el xleh dah rehat2..sibuk ngan anak2 sekolah huhu

10 ulasan:

  1. kemain alana punya posing...melentik badan..syoknya depa p pesta penang ni. kalu token murah lg la best, boleh main semua mainan kan :)

    BalasPadam
  2. pesta pulau pinang nie mcm fun fair la yer...tak pernah pergi pun...cuma dgr jer...

    BalasPadam
  3. lama nye tak gi pesta2 mcm gini...betul2 klu sorg2 mau tk igt doniaaa sopin sakan hehehe

    BalasPadam
  4. Aku tak pi pun Tahun ni, mcm malas la pulak. anak anak aku ada la pergi. tu pun hujan jugak. sebab dok berhujan mi la aku malas nak prig , kang Aleesaya demam pulak

    BalasPadam
  5. amboi payung frozen..comelnye..tula kan bawa anak2 bagi anak2 happy

    BalasPadam
  6. saya tak pernah pegi jugak..malam ni ada lagi tak agaknya..tapi kalu p pun sorang je kottt

    BalasPadam
  7. cn tak pernah pegi pesta pulau pinang ni..

    BalasPadam
  8. Tahun ni kita g sama2 nak x?? bw rakyat ramai2

    BalasPadam
  9. tak pernah pi pon.. hahaha
    percaya lah

    BalasPadam