Jumaat, 7 November 2014

POCONG

one day en. suami cerita yang kampung weols gempak ngan kehadiran si pocong
iols dgr terus remang satu badan..en. suami cerita yang pocong tu ada kat depan umah jiran depan umah weols ni haaaaa...


  rumah2 kejiranan kami kat tepi2 dah dirobohkan sbb developer nak wat projek perumahan berjuta2..so abis tggl sisa batu bata je lah..kwsn umah kami x kena lagi

en. suami cerita..ada mamat ni baru balik keje dlm waktu isyak gitu..otw dia nak balik tu..dia ternpk byg2 putih kat umah yg kena roboh tu..jalan pya jalan kelibat tu xberganjak..sekali org tu makin dekat ngan umah tu..dia terkejut yg apa yg dia npk tu adalah pocong...pocong tu ada di atas tangga rumah yg kena roboh tu..mamat tu apa lagi lari lintang pukang lah..dgr kata esoknya demam huhu

pengasuh iols pun ckp yg ramai org kpg dok npk pocong tu..huhu
dulu mmg gempar ada pocong..siap pocong tu main ketuk2 tingkap..bila tgk..xde
aduhhhhh scaryyyynya

iols tya pocong tu xkaco lau umah tinggi kan..takan dia nak melompat/terbang (umah weols umah kpg jenis tinggi) huhu nk bg sedap hati..dah lah mlm tu suami keje mlm

umah mil tu pulak jenis toilet kat luar..ok bygkan ketakutan tu..caner lau betul2 nak terkencing..nasib ada anak jantan umur baru 7 taun..buat peneman huhu

lau malam2 weols kuar..mesti jln kat tepi umah tu...iols siap tutup mata lagi bc surah2..siap tutup mata baby ariqa..takut dia ngigau or kena kacau huhu

pocong tu depa kata selalu dok ada awal2 isyak..sekali time tu en. suami cuti..nk dkt isyak..dia panggil iols..mama mai lah mai lah smbil tunjuk sesuatu kat tingkap..tu ada benda tu..mai lah tgk..iols ckp..xnakkkkkkkkk xnakkkkkkkkkkk..tapi iols x tau e. suami nak tunjuk ape..huhu

skrg xdgr dah pasal pocong tu..tapi dok jaga2 jugak lah mn tau kan huhu mtk dijauhkan amin




19 ulasan:

  1. seram plak ye..smoga dijauhkan la dr pocong2 itu

    BalasPadam
  2. ish seram juga ada pocong berkeliaran ni..kalo cite indon biasa pocong ada bunyi yang membingitkan hingga telinga berdarah tak tahan dengar..

    BalasPadam
  3. Assalam El, adehla3
    meremang bolu roma iols tau :P

    BalasPadam
  4. minta perlindungan dari Allah yang Esa moga dijauhkan dari pocong memocong

    BalasPadam
  5. alaaa seram nyerrrr....alaaaaaa nape letak kaler merahhh..huwaa...

    BalasPadam
  6. hahahhahaa I tengah imagine ada ker suami u panggil macam tu macam nampak retis jer suh tengok. eh tak boleh halau ker apa ker benda tu? buat solat reramai minta jauh or something?I tak der pulak pengalaman pocong ao any hantu, so tak tau la. tapi takut weiiii.

    BalasPadam
  7. Isyhhh tetiba rasa seram..
    Mintak dijauhkan lah..

    Myra ni dah la asben kerap kena keje mlm, tido sensorang plak tu.. Aduiii

    BalasPadam
  8. Minta simpang la dr ternampak makhluk2 halus ni. Pglmn sue waktu sekolah dulu byk nye yg dgr je tp x nmpk. Mmg minta kt Allah jgn bg tgk. Takut sgt2...

    BalasPadam
  9. assalam El..kalau mama yg nampak..agak2 mau pengsan..hu2..semuga keluarga El dilindungi olh Allah..

    BalasPadam
  10. Erkk scary giler weh... umah jiran aku aritu kne kaco ng poco2 nih.. pdhal umah kami ni flat.. umah jiran yg kne kacau kt tngkat 4.. cuma poco2 tu menghilang bila ada org azan & dia lesap mcm asap... tp still2 dtg kt umah jiran tu..smpai jiran tu dok kt hotel bbrapa haro sbb ketakutan.. siang hari je blk umah dia..

    BalasPadam
  11. Eh.. Ada Manusia Bertelur Seperti Ayam silahkan masuk ke http://fenomenalia.blogspot.com/2014/11/geger-manusia-bertelur-seperti-ayam-di.html

    BalasPadam
  12. huhu..baik xyah tgk.. kn ternampak xleh tido..tp mmg ade betul ke ni?

    BalasPadam
  13. alahai.. seriau tgk gambo tu.. takut ar
    tp mama penah ternampak sekor dulu

    BalasPadam
  14. Tiba2 jer harini masuk kat sini ada cerita hantu pulak...eeee...seramm!!

    BalasPadam
  15. Seram betul dengan hantu spesies nieram be

    BalasPadam
  16. aduhhhh..seram wehhhh...kalau cenggini malam jer memang duk dalam rumah je lah jawabnye..huhuhuhu...meremang bulu roma iolls...

    BalasPadam
  17. aduh..memang seram.. dulu kampung yana pon de kes mcm ni gak, pastu hilang.. xnak la jmpe benda2 ni. :(

    BalasPadam
  18. Mak ooi seram akak .. akak duk puchong bukan picong... ha..ha..

    BalasPadam
  19. meremang tengok pucong, encik suami pernah tengok pucong direct depan mata, lintang pukang dia lari !!!!

    BalasPadam