Rabu, 1 Oktober 2014

PUDING JAGUNG

sape suka puding jagung bukak mulut hahaha
this my kesukaan ok
dulu2 penah buat..1st time buat jadi
pas2 buat x jadi sbb lembik

isnin lepas teringin lak nak mkn puding jagung
kebetulan ada balance jagung dlm tin ngan susu cair
iols dah tau cara betul nak wat puding jagung ni..ms nak masak puding tu kacau smpai bahan tu likat dan pekat..baru masuk dlm acuan :)

ikut resepi el ni taw hahaha

1cwn tepung kastad
2cwn air masak
1/2cwn susu cair
1/2 tin creamy jagung
1cawan gula

(sukatan cawan tu el pakai cawan teh biasa tu haaa..hat comey2 tu haa)

Bancuh tepung kastad ngan air..pas2 masukkan susu gula dan jagung Kacau sebati
Kemudian masak n kacau sllu smpai dia likat dan pekatttttt baru angkat letak dlm acuan then simpan dlm peti ais


nahhh kejadian isnin lepas..asik bukak tutup peti ais tu lama2 abis setalam kecik erkkk :)

9 ulasan:

  1. sedap..mak rajin buat kalo ada kenduri..tapi saya suka korek jagungnya..kih2

    BalasPadam
  2. suka jugak makan puding jagung ni, dah lama tak layan dan tak buat... he he he...

    #ehhh kita rindu kak el...tetiba... tapi betullah rindu...

    BalasPadam
  3. kalau jagungnya bnyak lgi sedap kan ;)

    BalasPadam
  4. Sue punya feveret ni...nmpk sedap sgt el buat. Cantik jadinya.

    BalasPadam
  5. Bunda dah lama tak buat... tapi suka makan....selalu beli jer...

    BalasPadam
  6. Hmmmm..delicious snack here...

    BalasPadam
  7. 1st time buat dulu x jd juga..
    nnti nak buat la lg guna resepi ni..

    BalasPadam
  8. nyum nyum sy mmg suke puding jagung tp xblh mkn byk huhuhu :)

    BalasPadam