Khamis, 20 Mac 2014

DUIT BELANJA SEKOLAH RM2

 

sejak mula sekolah..weols bg duit belanja kt abg danish sebanyak RM2 je
tp weols bekalkan makanan tuk dia hari2..biasalah makanan kegemaran dia nasi ngan ayam goreng haha

abg danish ni mmg x mkn sayur..so kbykn yg iols tgk kt kantin tu makanan yg ada sayur mayur..mee goreng, ketiaw goreng, nasi goreng, ayam goreng, hotdog, nugget..tu je lah..so dr beli kt situ baik iols/pengasuh masakan tuk abg danish
cuma hari isnin je lah iols dpt masak tuk dia..selebihnya pengasuh yg masakan..

dah pesan kat dia..ni dah bw bekal x payahlah nak beli mcm2 kat kantin tu
cuma air je mama kasi beli..sbb haus kut..panas kut..xpelah
so tiap2 hari lah dia beli air milo RM1, air soya 60sen or apa2 air yg dia suka
balance duit tu nanti dia kasi kat iols haha

so far mcm tulah..xpernah dia beli makanan kt kantin tu lagi
baik betul perangai anak mama sorg ni
dengar cakap hehe

mayb dia baru darjah 1..selera masih lagi budak2..pas2 xde nak beli apa2 lagi kat kantin tu..mayb darjah 2 nti dah panjang akal..duit belanjar pun dah tambah kut..sure selera pun dah lain..mama pun dah malas nak masak hahaha..niat nak beli tu dah ada..tgu tahun depan caner pulak perangai..so far perangai dia sejak sekolah ni mmg baik :)

so today dia bw bekal roti telur lapik telur
dah pesan pun kan pengasuh hehehe siap suh buang tepi roti tu abg danish x suka
ekekeke


19 ulasan:

  1. bagus danish, ada duit lebih masuk tabung tau! :)

    BalasPadam
  2. Gd boy..aq pon ks 2 hengget gk utk sek kebangsaan n 2 hengger utk sek agama.. Tp nureen suka g book store. Hari2 beli pemadam..adesss!

    BalasPadam
  3. wah bagus2, kalau tak guna duit tu boleh simpan, nanti boleh masuk bank...bawak bekal lebih afdal dalam misi penjimatan kos...

    BalasPadam
  4. bagus la..kecik2 dh bejimat ti baki duit bleh masuk tabung ;)

    BalasPadam
  5. alhamdulillah..
    baik abang danish ni..
    dgr cakap mama ye...
    tk per...mkn bekal tu lebih baik kan..

    BalasPadam
  6. bagusler ader semangat menyimpan kalo dapat kat anak saya ader jek mende lain yang dibeli...
    jarang dia nak menyimpan...kadang dia sanggup tak makan demi nak ngumpul buku komik kegemaran...

    BalasPadam
  7. Baguihnya danish..Anak aku sebolehnya nk membeli..Bookshop jgn cite la...huhu...

    BalasPadam
  8. bagusnyer abang danish ni yer..takper, tggu lak tahun dpn yer, lagi2 kalau bookshop skolah jual mcm2, tak cukup la RM2 tu..hehe

    BalasPadam
  9. biase bagi bekal & duit rm2 jugak..biase duit mesti tak guna...

    BalasPadam
  10. adik saya si puteri tu darjah 1 gak sehari rm4 habis kat dia..kat sekolah makan nasi ayam rm 2, nasi lain tak mau..air nak air milo rm1.00.. lepas tu p mengaji habis rm1.00

    kemain banyak...dah tegur umi napa bagi banyak sangat umi cakap yg tu yg dia nak makan..tak bg kesian

    dimanja kan sngt adik bongsu ni huhu

    BalasPadam
  11. RM2 ada bekal dah cukup dah tu.

    BalasPadam
  12. bagus bagi balik duit lebih tu, boleh masuk tabung..

    BalasPadam
  13. ini memang good boy.. RM2 der lebih lagi.. anak2 akak takder maknenyer... belanja RM3 malangnyer kalau bawak bekal RM3 tetap habis.. tak bawakpun habis.. so baik tak payah bawak.. sebabper kalau dia bawak bekal nanti yang lebih dia beli kat koop der buku, pemadam, pensil.. entah apa2 lagiler.. cam kalau der duit mesti habiskan..

    BalasPadam
  14. sama la kita el
    aku pon dh pasang niat thn dpn nk msk bawa bekal utk elly
    tp x tau la mcm mana kan
    x biasa bgn awal
    tgk lieyalatif blogger tu, ari2 bgn 5pg mskkan bekal utk anak dia
    best aku tgk
    harap aku ada kekuatan sama hehee
    bab sayur plak, anak aku suka meratah saja
    sat g nasi x terusik sayur yg habis hahaa

    BalasPadam
  15. zaman kita dulu mewah sangat dah kalau dapat rm2 kan, sekarnag semua pun mahal, bagus la bawak bekal sendiri, lagi terjamin dan save. Balance tu masuk tabung yer abang.

    BalasPadam
  16. Anak2 lelaki bunda dulu masa kecik2 tahun 1 2...naklah bawa bekal....
    bila dah besar sikit dah taknak dah...malu lah....
    pengaruh kawan2 lah tu...tak macho lah bawak2 bekall..

    BalasPadam
  17. bwk bekal lagi senang hati... kita tau kebersihannya kan

    BalasPadam
  18. systtt... lau laki aku bagi belanja sekolah kat Naiim 2 hengget jer.. tapi aku kesian lak, aku tmbah lagi singgit... makan kat kantin sekolah ni mahal...

    bagus abang danish.. kumpul duit tu dalam tabung yer...

    BalasPadam
  19. bagus, mama dia sediakan bekal..& pandai danish berjimat

    BalasPadam