Jumaat, 14 Februari 2014

JAMBATAN KEDUA PULAU PINANG


ntah hari ape ntah weols sj round2 kat area bayan lepas nk tgk view malam Jambatan Kedua Pulau Pinang..yg lawok tu ada one day tu weols lalu kat area sini waktu siang..laluan ke Jambatan Kedua ni mmg xbukak lagi tp hanya motosikal sahaja dibenarkan..tp hubby iols belasah masuk jugak...iols dah bising2 suh turn balik..mujur time tu xde org kuikuikuikuitat


X sabar pulak nak lalu kut Jambatan Kedua ni 


Sedikit info mengenai Jambatan Kedua Pulau Pinang

Jambatan Kedua Pulau Pinang ialah sebuah jambatan baru yang menghubungkan Batu Kawan di Seberang Perai dan Batu Maung di Pulau Pinang. Ia menjadi jambatan kedua yang menghubungkan tanah besar dan bahagian pulau selepas Jambatan Pulau Pinang Pertama.  

 Projek kerajaan pusat itu yang dibina dengan kos RM4.5 bilion, adalah jambatan terpanjang di Asia Tenggara dan dijangka dapat menampung 100,000 kenderaan sehari. 

Pengguna Jambatan Kedua Pulau Pinang yang akan dibuka akhir bulan ini akan menikmati bayaran percuma selama sebulan 

Bayaran tol anggaran RM9.40-RM9.90

Adakah Jambatan Kedua Pulau Pinang ini akan menyelesaikan masalah kesesakan lalulintas yang selama ini dihadapi oleh penguna-penguna jalanraya?

 
nota noti: nanti balik kampung iols kat Perak tu bolehlah lalu kut jambatan baru tu dekatlah skit


14 ulasan:

  1. Cantik view waktu malam..

    Nanti Penang akan bertambah padat :D

    Okla diberi percuma sebulan :D

    BalasPadam
  2. Kalau boleh selesaikan masalah lalulintas kira berbaloi jugak lah. Tambahan pula harga tol pun agak mahal sebab jambatan ni agak panjang kan.

    Tapi kalau tahap lalulintas masih sama...penat jugak kan.

    BalasPadam
  3. ak pun penah nmpk view mlm jmbtn kedua ni masa otw blk dr kg kot dr jmbtan yg pertama
    sgt cerah...cantik...

    aha...dpt info mybe buka 21/2 ni..free sblnnya katanya

    hrp2 dpt la selesaikan mslh jammed tu kan..

    kalau nk blk kg selama..bleh la lalu situ gk..hehe

    BalasPadam
  4. Atok zakwannayli ajak jenjalan penang. Masuk penang ikut jambatan lama balik ikut jambatan baru. Tp tggu tol free tu la hehe

    BalasPadam
  5. harap dengan pembinaan jambatan ni kuranglah kesesakan lalulintas.. cantiknya jambatan ni.. :D

    BalasPadam
  6. cantik betul jambatan time malam.
    tapi kalau lalu nanti x nampk lak cantik cmnie.
    eheheh

    BalasPadam
  7. wahhh....lambang kebanggaan Malaysia lgi ni ;)

    BalasPadam
  8. jem tetap ada.. kat lembah kelangni fly over sana sini .. jem tetap jem..
    tapi elokler der dua dari satukan..

    BalasPadam
  9. hubby aku selalu bawak kami ronda kat bawah jambatan tu. ada org jogging ngan mancing . best lak view dia...

    BalasPadam
  10. wahhh...cantik gak noohh jambatan ni bila malam... sejak pindah mai sp, dah jarang sgt nak ke pulau.. dulu duk kat pulau, hegeh nak tanah besaq.. lani gedik nak pindah balik sana.. adoiii...

    BalasPadam
  11. lampu2 nmpk menarik. kat tengah2 dengarnya ada restoran ke?

    BalasPadam
  12. Dh ada jambatan baru ni, harap bleh kurang kesesakan sekarang..

    BalasPadam
  13. jambatan kedua ni lagi mendekatkan jarak kampung CN ke Penang, bestnyer ! tak sabo tunggu perasmian, nnti nk balik kampung test jambatan baru..hehe

    BalasPadam
  14. mak ooii mahalnya tollll!!! nampak cantek..kena tgk dgn mata kepala sendiri nanti...

    BalasPadam