Khamis, 16 Januari 2014

DANISH DAN BASIKALNYA

alkisahnya mcm ni
dulu ms danish umur 3 tahun weols ada belikan basikal tuk dia
then lama2 basikal tu rosak..
so mmg lama lah dia x naik smpailah dia umor nk dekat 7 tahun skun

 satu tuk abah..satu utk danish

so one day abah dia naiklah basikal..so meronta2 lah si anak ni nak basikal jugak
so bolehlah dia ride ngan abah dia
so mama danish bisinglah..dulu abah dia ni bmx rider..so adalah basikal bmx dlm stor
tp xleh naik..sbb tayar xde angin ngan break..bisinglah mama danish ni kat abah danish
ckplah suh repair basikal tu so bolehlah danish naik basikal..bolehlah dia pi taman kt blkg sn ride ngan abah
blablablabla bisingnya mama danish hahaha

esoknya tgh iols kerja dpt wasap dr abah danish
ckp dia dah repair basikal tu..so lau danish xmau naik siap!!!erk iols lak kena hehe

iols pulang dr kerja..tgk danish duduk atas lantai bwh rumah menangis dgn muka monyok!!
dtg abah danish ckp..ma tau x apa danish buat..dia pi campak basikal bmx tu sbb dia xleh naik basikal tu..basikal tu xde roda 3..bukan dia campak sekali...3x tau x..3x campak kenalah budak tu..patutlah menangis budak tu ekeke

mama el pun dtglah dekat danish..ckp nape wat mcm tu
kan abah dah repair elok2..naik lah
danish ckp..dia xleh naik..kaki x sampai..lgpun dia lama x naik basikal..xpandai..nak roda 3 tu
ayoyoyoyo..abg kan dah besar..mn boleh pakai roda 3 tu dah..gpun ms kt kampung tu boleh je kayuh basikal jirul tu ha (sepupu)

rupanya mmg hari mengamuk danish hari tu
abg danish ni..lau dia tgh marah..jgnlah kita pun marah dia..lagi x jadi apa
so yg terbaik ckp elok2..pujuk elok2..nti elok lah dia
w/pun mama el dah ckp elok2..x menjadi jugak hehe
last2 bila mama el ckp..lau abg wat perangai mcm ni..jgn harap nak ckp ngan mama!!!!
terus dia ckp...baiklahhh tapi abg xleh naik basikal ni besar
abang..kena pelan2 belajar...kan lama x naik...skit2 lah belajar..esok2 ok pya
mood dah mula ok

esoknya..abah dia tgh keje wasap lagi tya..danish naik basikal x
naikkkk...td balik keje..tgk dia dok main basikal..dia ckp dia dah boleh kayuh
so mama el pun puji melambung2 lah..lagilah dia up hahaha
siap suh el tgk dia kayuh...hamboiii smlm meroyan..hari ini seronok bkn main
smpai suh wat video kat abah dia tgh kayuh basikal ekeke


so skun ni lau petang2..mmg abg danish akan kayuh basikal
satu kampung ha dia boleh dah nak berbasikal

bila dah start sekolah sesi petang..
dia kuar dr gate sekolah siap ckp
mama..nape lama sgt kat sekolah..hari dah gelap ni..caner abg nak main basikal
ekekekeke..alah sempat lagi ni nak kayuh..nti maghrib stoplah
janji dpt kayuh..hahaha



nota noti: skun ni hari2 lah nak berbasikal sbb katanya nak bg kurus hahahaha




5 ulasan:

  1. wah..danish nk kurus yek.. kelakar lak..saya pon nk kurus nih..huhu..

    BalasPadam
  2. samala mcm Naiim, even dia sekolah pagi, tapi kena pergi fardu ain bagai last dpt jugaklah main basikal.

    betul tu bebudak ni kalau lelama tak kayuh basikal dorang cuak sikit. pas tu naik sekali dua ok dah. good abang danish. nak kurus ek...

    BalasPadam
  3. Gud job danish!
    Lama2 kn dh pandai bawk beskal tu...
    Alsan terakhir sgt la ciknad puji
    Nak kurus ye... Goooood! :p

    BalasPadam
  4. hahha.. mcm2 la abg danish ni..ti dh teror bleh bawak adik dia plak dok blakang ;)

    BalasPadam
  5. ya la..
    lama abg danish tk naik..
    lupa la..kena slow2 kan..lama2 ok la
    good job danish...nnti lama2 kurus la dr mama kamu..kahhH!

    BalasPadam