Selasa, 19 November 2013

MENABUNG UNTUK MASA DEPAN ANAK2



nilah hobi kami laki bini
menabung duit syiling 
duit ni tuk masa depan anak2 kami
bak kata abah budak2 tu 
"ha tgk ni nilah duit korg pergi belajar masuk universiti nanti"
moga masin mulut abah diorg tu..amin :)

menabung ni dah lama dalam diri en. suami
dia mmg kaki menabung dari dulu
pas2 el pun terikut2lah
en. suamilah pya idea suh menabung tuk anak2 nti
skit2 lama2 bertingket2
2x setahun kami akan kiralah duit tabung tu
ritu tgh tahun bln 6 dah masuk bank dah
so ni yg kedua pulak
alhamdulilah
duit syiling ni dah start since abg danish lahir

cam biasalah en. suamilah yg paling byk menabung
smpai pantang npk duit syiling bini dia punya pun nak rembat hahahahahaha

so smlm dah start menabung duit syiling 2014 yeahh!!!! 


p/s: tu bkn tray/dulang kuih..tu penutup tabung haha
(kwn2 fb igt dulang kuih..kehkehkehkeh)



nota noti: plan nak bw budak2 tu mandi kolam smlm xmenjadi gara2 laki bini wat kira2 duit syiling..next time eh anak2 hahahaha

18 ulasan:

  1. bagusnya...akak laki bini simpan gak..tapi bila hari sekolah guna gak duit tu untuk bagi Abang ..maklumlah tabung tu asyik ternganga jer.hahaha

    BalasPadam
  2. Nanti abg danish dh mula sekolah darjah satu pun leh simpan dlm tabung duit lebih2 tu. Tp kena beli tabung cantik2 laa..baru dorang rasa semangat nak simpan, hihi..

    anak2 akak masa sekolah dok umah dulu mmg buat cenggini. ada tabung memasing. Ikut laa...sape penuh dulu...mmg kena kuarkan...kira dan akak akan tukarkan kat kedai proses ayam kepada duit kertas. Senang nak pi simpan kat bank. Kalo guna syiling...kekadang mesin syiling maybank tu rosak. Nak pi tabung haji...maleh pulak..jauh sket kat bandar tepen tu, hehe..

    Bila dh dok asrama ni...dorang kumpul duit kertas aje laa. Tp tak byk jgk...maklum ler..masing2 dh membesar ni. Kat asrama tu ada koperasi, ada cafe...kekadang ada gerai2 dari pelajar2 homeroom ...dorang akan berbelanja membeli makanan, huhu.

    Antara 3-3 orang anak akak tu...along paling jimat berbelanja...huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. suami el lak pi tukaq kat nasi kandaq kayu..sejak malas nak pi ASB..sbb servis lmbt n nak guna mesin pun lambat..tu pasai kami kira siap2..pas2 pi tukar kat nasi kayu then terus g bank..hehehe

      Padam
  3. isk isk..
    rajin btul menabung nie,
    kalah shark masa kecik2 dulu.

    BalasPadam
  4. sm la..km laki bini pon menabung duit syiling..hehe

    BalasPadam
  5. sama la...LeYa pun suke menyimpan duit syiling n kertas Rm1

    BalasPadam
  6. Haluuuu sahabat! I'm back! :)

    bagusnya el n hubby
    Kami gini gak

    Sikit2 lama2 membukit kan?
    :)

    BalasPadam
  7. sama la mcm laki aku. kerja simpan duit selin. tahun ni dah dua tabung kami pecahkan. semalam tabung baru cik lakik beli.

    aku lak kalau duit singgit aku suka ar menabung. duit selin semua bagi kat dia. tabung dia duit selin tabung aku duit singgit

    BalasPadam
  8. satu langkah yang positif demi masa depan anak-anak..

    menabung di sini

    BalasPadam
  9. byknyer syilling dia..
    sama la dgn lya pon menabung gak.. tiap kali lebihan syiling lps mbeli.. mesti msuk tabung..

    BalasPadam
  10. Mmg best menabung kan...lakimaku suka taruk syiling dlm tabung..lm2 penuh mcm hg punya ni...best noh simpang syiling but nk kira tu la x larat...

    BalasPadam
  11. Pssttt berapa harga duit syiling kalian ni? Penuh umah haaaa. Bagus, I loike cara uols, samo la kito2 ni, bak kata orang, sikit2 lamo2 jadi bukit.

    BalasPadam
  12. kita ada persamaan yang sama. laki ku jua suka rembat duit syiling masuk dalam tabung untuk anak-anak. huhu

    BalasPadam
  13. Asben eL sama mcm asben myra suka menabung duit syiling, myra dlu xsuka duit syiling pantang ada mesti nak guna bg abes..haha
    Lepas da kawen jd terikut2 dengan suami simpan duit syiling, smpai masa kami tukar dan p jenjalan..hehee :)
    Apapun moga usaha eL dan suami dapat memudahkan anak2 nanti :D

    BalasPadam
  14. manyaknyeeee duit syiling!! Mak ngan pokcik pun ada gak menyimpan tp xde la bleh lawan ko el. Sket2 je ada

    BalasPadam
  15. Memang biasa nyer kalau ada duit syiling lebih2 tu memang masuk tabung ...

    BalasPadam
  16. siap susun tu alahai rajinnya

    BalasPadam