Rabu, 16 Oktober 2013

WW MY KETUPAT PALAS



 1st time buat ketupat sendiri
sllu tulun mil buatkan
ritu raya haji balik kampung
so nak asah skill lah kan
alang2 semua ada
el buat ketupat kacang


alhamdulilah menjadi gak w/pun lembik sedikit..mayb rebus lama sgt kut ek
so pas ni lau hari raya ke ape ke sng lah nak wat dah hehehe
igt nak wat lemang sekali...lama giler kut x wat lemang dah 10taun..tiba2 el pulak last minit suh abah buatkan...mn lah org tua tu x bising...x ckp awal2..lau x boleh dia belikan buluh siap2...so abah el ckp taun depan raya poselah buat..insyallah lau abah el pjg umo..el nak belajar pulak buat lemang sndiri..so nti dah ada menantu cucu semua boleh bg anak menantu cucu mkn ekekeke..


nota noti : el bz mggu ni..satg el terjah mn2 yg sempat ok kbai
eh slmt hari raya aidiladha semua :)

16 ulasan:

  1. wah dah expert dah ni... practice makes perfect... he he he...

    BalasPadam
  2. Pandai el buat ketupay ni..sya nk lipat daun pun x pas2..mak ckp asek jd ketupat jntan je.huhu

    BalasPadam
  3. Salam AidilAdha El...kira pandai la la El buat ketupat..kaksura tak pernah!!

    BalasPadam
  4. uncl sangat suka ketupat palas..kalau makan mmg tak ingat gula naik meninggi hahahha

    BalasPadam
  5. wah hebat pandai buat ketupat palas
    jarang anak muda pandai skrg.. hehehe

    BalasPadam
  6. raya kali ni sy xmerasa nk buat ketupat sbb xbalik raya uhuk uhuk sdeyyy :/

    BalasPadam
  7. selamat hari raya...wah sedap ketupat tu

    isi tabung London...

    BalasPadam
  8. ermmm...sedapnyer, raya ni tak dapat merasa lagi ketupat palas...

    BalasPadam
  9. amboi hang.. tingat samapi ke menantu cucu semua dah. hahahaha...

    aku tahun ni makan semua, tupat palas lemang bagai. ha hambek ko.

    BalasPadam
  10. salam aidiladha el..

    waa..pndai el buat sndiri.. lya mmg x reti la..dulu pnh blajor dgna rwah tok wan..tp mmg x mjadi..

    BalasPadam
  11. wahh el, hebat ketupat palas el ni... hihi

    BalasPadam
  12. hai kak el. wah pandai wat ketupat yer... bagus lah kak el ni ^_6

    BalasPadam
  13. Slamat ari raya nok..mak kureng suka sket mkn ketupat palas. Mgkin sbb pulut kot..err tp ketupat nasi pun kureng suka! Hiks..

    BalasPadam
  14. Pandai jugak eL buat ye.. ;D

    BalasPadam
  15. el anyam sendiri jgk ye..
    walla.......................................

    BalasPadam