Rabu, 4 September 2013

ISI MINYAK PENUH BANG!!

2/9/13 jam 8malam

amboiiii sedap tgk tv sorg2
mana anak2?
oh diorg ikut abah diorg g teman abg danish ngaji..aman skit mama el haha

semua dah balik!!
bahhh..minyak naik bah
isi minyak g isi minyak lahhh..minyak kete ngan minyak moto sekali
amboi mcm lah minyak tu leh tahan sampai setahun..erk!!!hahahah babah ni lawak lahhh
ok ok babah nak kuar kan
alang2 kuar tu isilah minyak moto je pun ok..leh la tahan smpi smggu krohkrohkrohh


 full tank suda


petrol station depan umah je..en. hb kata dia kuar2 je depan umah ni dah berderet kete beratur..fuhh laju diorg ni...gigih nak beratur semata2 20sen hehe termasuk lah ofismate el si nyonya ni..dia ngan anak2 buah dia gigih kuar umah g isi minyak...hahaha uols cam mn?


14 ulasan:

  1. org kata "isik full tank bukan tahan setahun pun". tapi at least bole jimat dalam seminggu. besar nilai dia kan kak! :D

    BalasPadam
  2. tak sempat pon nak mengisi sebab dh tengah malam baru tahu. huhu

    BalasPadam
  3. ak?
    tk isi pun..sbb keta ada kt workshop..
    tk dan nk isi..mai keta pon laki hntr nek motor..hehe
    lgpon mmg mls la nk bersesak jammed tu..huhu

    BalasPadam
  4. mama 20 sen ke, 30 sen ke... gitu jugak mama... takde beza...cuma terasa sikit je lah.. mama pun bukan orang senang kan... hihi

    BalasPadam
  5. walaupun naik 20 sen minyak tu, bagi aku dah mcm naik seribu ringgit dlm sebulan. mana taknya, makanan pun dok naik jugak. bila kata harga ayam naik itu naik. deme kata pulak tak melep[asi harga ciling le.. bumbung le lantai le bagai kan..

    pas tu harga perkhidmatan pun naik jugak. Bas sekolah pun naik jugak kot pas ni. ate..sekarang ni sekolah tepi idung pun tambang bas RM27 sebulan.pas ni 30 kot. pas tu minyak keta motor nak pi kerja . bukan dekat office ngan umah. dulu 5 hengget sehari. sekarang dah 7-8 hengget sehari kot kan..

    Bila tetiba minyak naik. AKu rasa mcm kena rompak!!

    BalasPadam
  6. x isi pun, sebab hubby kata yang berebut2 isi tu jenis berkira...bha ha haha... macamlah esok2 tak yah isi minyak...

    BalasPadam
  7. kat sini siap ada gaduh2 lg kat stesen minyak.. coz org kat stesyen minyak xnak jual dh mlm tu

    BalasPadam
  8. Mak pon tak isi. Tak mampu nak berperang ngan org kat stesyen minyak.

    Harga minyak naik - harga barang pun naik. Pasni, orang plak naik minyak!

    BalasPadam
  9. Xdenya nk beratur bersesak...esok2 minyak nk isi jugak...x kisah la nk marah ke...stress ke...bukan boleh ubah keadaan pun..lepas ni x tau la brg apa naik plak...tunggu je la ..SA x terasa sgt sbb keta kat seremban. .

    BalasPadam
  10. x isi pun sbb malas nak beratur panjang... :)

    BalasPadam
  11. Siang 2hb tu dh tersebar ura2 naik 20sen ron95 (kalo ron97 tu ramai tak heran sgt...sbb petrol utk orang kaya2, hehe)....sampai laa dh keluar pengumuman sah rupa2nya nmmg naik duaposen...tapi akak tak pi pun isi petrol. Walaupun 20 sen x berliter2 yg kita isi petrol tu nk bagi penoh..tp sesak nak nunggu turn ke pam tu..malas nk hadap. Masa itu lebih berharga. Dok umah diam2 aje tgk orang dok panas kat fesbuk pasal harga minyak naik sambil akak ngedit gambo pengantin, huhu.
    Jenoh ler jgk..nak bagi penoh tangki 2 bijik motor..2 keta..Abg ngan akak masing2 kena 2 x ulang alik gitu..Nunggu turn 2x jugak...
    Takpe laa..bagi laa pd mereka yg lebih memerlukan. Sbb akak bkn tiap2 hari keluar pun. Somi pun guna motor aje gi keje.

    Tapi, akak pun tak suka jgk laa harga petrol 95 dan diesel ni naik yg boleh menyebabkan semua barang naik, tambang itu ini naik. Kalo harga minyak turun...harga dorang takkan turun dah pun, kan...Tu laa yg orang marah2 tu.

    Petrol naik 3hb....5hb baru akak pi isi myk moto, hehe..

    BalasPadam
  12. Harus la gigih kan, 20sen tetap duit.

    BalasPadam