Jumaat, 30 Ogos 2013

DANISH DAN MERDEKANYA

esok kita akan menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-56
alhamdulilah syukur kita tinggal di negara yang masih aman dan berbilang kaum dan bersatu padu..w/pun kdg2 sipi2 je ada ketidaksahaman..pertelingkah pelbagai kejadian tp tetap muhibbah tetap makmur..xsuka msia boleh blah hahahahaha

danish: mama esok kena pakai baju raya..pas2 gerak abg awal nk g sekolah nak nyanyi lagu malaysia
mama: baik bos..ikut perintah
danish: apalah mama ni..mama jgn lupa bendera malaysia kena bawak
mama: nah RM10 g beli kt kedai depan..igt beli 3 helai bendera tu..jgn beli satu..tu adik2 tu kang berebut nak bendera plak
danish: ma dah beli..yeahh msia msia msia
mama: aje pergi kedai beli brg..sure beli coklat n keropok hahaha

yg xleh bla hat kecik tu alana..sebut ashia..ashia (Malaysia) kahkahkahkahhh
pandaiii betul dia :)


ni kejap td baru amek dia kt sekolah...rini terlebih seronok sbb dpt duit raya gan voucher buku


 katanya abg dan sorg lagi je dpt duit raya ngan voucher ni..sbb menang mewarna
mama: 3 hengget ja ka?awat skit sgt kahkahkahkahhhhhhhh


ooooooo pertandingan mewarna sampul duit raya rupanya..dalam sampul ni ada duit raya sekali..cantek kan..abg danish lau bab mewarna melukis memang dia suka..mewarna melukis mmg no. 1 hehe..kat rumah hari2 dok melukis mewarna kt komputer mengunakan window paint tu ha


                           hat topi ni pun dia yang kaler...lawo anak mama warna...hehe
mmg sebijik2 ikut mama kecik2 suka mewarna..n sllu dpt no. 1 bab mewarna gelak miow miow miowwwww hahaha 

                                                   danish: mama merdeka tu apa
     mama: aaaaaaaaa emmmm aaaaa..caner eh mama nak ckp..merdeka tu mcm kita dah  bebas dari penjajah..dulu kita dijajah org luar..so kita dah bebas dr penjajah pada 31/8/57
so setiap tahun pada bulan Ogos tarikh 31 kita akan mengingati hari tersebut..sbb tu abg kena nyanyi lagu msia msia..merdeka2..faham ke x faham
danish: faham mama..merdeka!!!!
mama: terkejut mama woooiii.. dah2 diam2 mama nak bw moto ni



       nota noti: esok lusa tonggek el cuti perghhh best sgt..boleh bgn lewat hahaha..ermmm    
                           xde plan pape pun...ada sapa2 area penang wat open house :)

22 ulasan:

  1. Aq dok aim bb keluar bsok..dia nk keluar awl lg daa...best kn cuti..:)

    BalasPadam
  2. comel jer si kecik tu sebut malaysia kak el... ^_^

    BalasPadam
  3. ahia ashia..
    ehhee.
    kalau merdeka cmner plak dia sebut kak..
    lg comel rasanyer.

    BalasPadam
  4. semangat merdeka ni... kita budak2 dulu pon cmtu la...

    MERDEKA! MERDEKA! Hihihi

    BalasPadam
  5. Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

    BalasPadam
  6. Huishh semangat dia nak sambut merdeka.. bagus bagus. Dulu masa kat KL papa JJ memang semangat gantung bendera Malaysia sepanjang tahun kat balkoni umah, kalah Malaysia jati.

    BalasPadam
  7. seronok je tengok budak2 ni sambut merdeka..teringat zaman kita kecik2 dulu kan :P

    BalasPadam
  8. comeynyer ! teringat adek z yang kecik sekali tu, dulu masa sebaya danish dia duk menjerit 'MENDEKA ! MENDEKA !'..omel kan? sekarang dh form 1, kalau ungkit balik mesti dia malu..hehe

    BalasPadam
  9. wah.. comelnya abang... selamat hari merdeka bang...

    BalasPadam
  10. selamat hari merdeka kak el dan abg danish dan adik2 hehe. alahai rm3 je hadiahnya? haha apala cikgu ni sikit sangat

    BalasPadam
  11. merdeka 3x naikkan semangat


    dove satu


    http://www.noormalashahar.com

    BalasPadam
  12. wah.. tahniah
    bukan senang kanak2 nak fokus mewarna

    BalasPadam
  13. wah bestnye merdeka abang danish.

    amboi.. 3 hengget pun duit jugak woo..

    BalasPadam
  14. Anak akak yg terer mewarna masa kecik2 dulu, along. Selalu dpt no. 1 kat tadika dan peringkat zon dpt tmpt ke 2. kalah ngan budak pempuan, huhu.

    Akiss pun pandai mewarna...tp dia cepat boring...mula2 cantek..makin lama makin ntah apa2..cincai..huhu

    Tp..abg danish mmg pandai warna. Dia tau ketupat kaler apa, api pelita kaler apa..

    BalasPadam
  15. mmg abg danish seni org nyer. canti dia kaler..pndai dia bmain dgn warna. hihi..xpela..rm3 pon rezeki gak.. hehe

    BalasPadam
  16. abg danish pandai mewarna rupanya...berseni gak dia..

    merdeka!

    BalasPadam
  17. SINGGAH KLIK DOVE SATU


    http://www.noormalashahar.com

    BalasPadam
  18. SINGGAH KLIK DOVE SATU


    http://www.noormalashahar.com

    BalasPadam
  19. Cantiknya sampul duit raya tu, pandai abg Danish kaler, kemas dan cantik :D

    BalasPadam
  20. Pndai abag danish kaler eyh
    dpt rm 3 lg tu!
    Leh la beli buku kaler2 lak pasni utk tingkatkan skill mengaler.

    BalasPadam