Khamis, 27 Jun 2013

KUIH TALAM INDAH RASA DARI RUPA

semalam kat opis..dah angan2 nak buat kuih talam pas balik keje..kuih talam ni my fevret kuih taw...tiba2 teringin nak mkn katanya..nak beli malas nak kuar jauh kt pasar malam..so rasa lau buat leh ulang makan hehe

b4 ni el nah wat..mmg menjadi..eksilennnn hahaha..tp semalam apa yg silap tak tahulahh..mayb air byk dalam adunan tu yang terlembik..mil cakap lembik pasal air dalam kukusan termasuk dalam...haihhh


ok ni yang el wat 1st2 dulu..menjadi uols..elok je x lembik x keras...xsilap el kuih talam gula merah ni el wat masa bln pose taun lepas


haaa..ni hat smlm pya..kira pagi tadi baru potong..bila potong tu still elok npk structure texture kuih talam gula merah el ni..walaupuan lembik tapi rasanya sedap..tu yang indah rasa dari rupa kah3x...ade apa hal janji leh makan...nasib x jadi bubur gula merah hehe..kbai



14 ulasan:

  1. Janji bleh makan :)
    Out if topic jap, tq share resepi wat sup tulang..
    Hubby teringin bebeno
    Dah la xpenah buat
    Harap menjadik la
    Xleh rasa sbb puasa huhu

    BalasPadam
  2. Takpe boleh buat lagi..

    Rajin el buat kuih muih talam ni semua..

    nak buat ni kena ada kesabaran kan..hehee

    BalasPadam
  3. Kadang2 adunan, sukatan semua dah betul tetiba tak jadi. Biasanya saya salahkan tepung coz tepung kebanyakan berbeza kuliti.

    Salam ukhwah.

    BalasPadam
  4. ok la tuee...sodappp tue yang pentingg...
    haku langsung tak pernah buatt...
    kang buat takde sape nak makan plak.
    sebab org kat dalam umh nie memang tak gemar makan kuih talam nie..:)

    BalasPadam
  5. ya tuhann el
    ko tau nie kuih kegemaran akak
    huhu nak wat jugakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

    BalasPadam
  6. kak el kejam... hehehe.. mohon postkan untuk fyna ye ^_^

    BalasPadam
  7. sedapnya...nak2 wat berbuka nanti.. tapi sayang, tak dapat cuti untuk awal puasa nanti. sedih...

    BalasPadam
  8. ok la tu wei. kalau aku buat ntah rope apa dah..

    kalau sedap. bak mai sini sikit.

    BalasPadam
  9. huhuhu~ takpe el...rupa tak pnting...yg pnting rasanya sedap~

    BalasPadam
  10. berani tanggung risiko wat kuih ni..hehe..
    kuih ni mmg kena buat byk kali baru leh expert nk ejas elok lembiknya...hehe..

    akak langsung tak penah buat sbb tak berapa gemar sgt.

    BalasPadam
  11. aku suka gk kuih ni...
    terror la hg buat..
    tk per janji leh mkn kan...

    BalasPadam
  12. hala weyy kuih tepung talam tuuu.... enak berkrim disukai ramai, save22 jap nak tengok peta penang

    BalasPadam