Isnin, 25 Februari 2013

ABANG DANISH SOLAT



Alhamdulilah x sia2 antar abg danish tadika last year kat Tadika Islam USM
nilah hasilnya..terharu semua org tgk abg danish dah boleh solat..siap semua ayat2 dia hafal..terharu awok :) 

mula2 mmg terkejut sgt2 bila ajar abg danish solat..sbb selama ni amek mudah jek kami..so bila dah umo 6 taun ni kami amat2 fokus bab2 wajib ni..dari bab amek wuduk smpilah abis mmg pandai :)

yg terkejut tu bkn ape..bila kita haa bc surah ni..yg kami igt mmg dia xtahu..tp tetiba abg danish laju menyambungkan ayat2 tersebut..bila dia abis solat tya..abg pandai bc?yelah mama sekolah dulu ada cikgu ajarkan..mama igt abg xtahu...salah mama jugak amek mudah je bab2 cam ni..skun baru tahu abg tahu solat..alhamdulilah..yg xleh bla siap bc kuat2 tu...bagus anak mama ni

dulu kat Tadika Islam dia ada amek iqraq..dan dah abis iqraq 1&2..tp skun
bila masok Pra-Sekolah xde semua tu..so kami cari jalan nak pergi cari org bg mengaji..sayang pulak dibiarkan mcm tu..takut dia boleh lupa..so alhamdulilah dpt cari dekat2 rumah ni...5xsmggu dia pergi mengaji..yg kelakar tu...b4 dpt cari org mengaji tu..el yg sllu mengaji abg danish..siap kena rotan tarik telinga marah mcm2lah..biasalah mn thn lau anak xdpt2 nak bc..tp bila start mengaji ngan org lain tu kan..boleh lak abg danish ckp

abg danish: mama..ustaz tu xde marah abg pun bila abg bc..ustaz tu ckp..abg pandai bacaaaa...tp mama sllu marah abg bila bc ngan mama
el: abg anak mama...mmg patutlah mama marah abg kalau abg xdpt2 bc ayat2 tu
abg danish: xbolehlah mama...mama kena ckp ajar abg elok2
el: jgn mcm2..lau xdpt kenalah faham x
abg danish: baiklahhhh huh 

hahahaha




14 ulasan:

  1. Wah good job dah pandai sembahyang. Abg sulung nanti dh bole imamkan adik alolo. Haha kak el mesti garang ajar anak akak kan haha

    BalasPadam
  2. huhuuu...alaaaa mama nie gawang aaaaa. takot kite~

    BalasPadam
  3. hahaha..comei !! alhamdulilah..i'allah leh jadi imam bile beso nnti..

    BalasPadam
  4. bagus nyer..kecik2 lg dh tunjuk budi pekerti yg mulia, mcm ni la tiang negara :)

    BalasPadam
  5. hahahhaa dia dah siap minta ajar elok2. heishh payah ajar anak sendiri, kita cenderung nak marah2 kan.

    BalasPadam
  6. alhamdulillah bagus Abg danish..

    #irfan pun baba dia solat, dia nk duk gak atas sejadah tu...org sujud dia ikut..hehe..

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah...
    sejuk perut ibumu mengandunggg...

    BalasPadam
  8. alhamdulillah....
    moga kekal hingga besar ya abg danish :)..
    anak aku pon dh bleh baca surah al-fatihah :)

    BalasPadam
  9. bagusnya abang danish. mcm ni la baru di namakan abang. bakal jadi imam adik adik. ups.. mama ngan abahnya sekali le.

    BalasPadam
  10. alhamdulillah.... jadi anak soleh yer abang.. doakan mummy el ni jadi mummy baik jugak.. hehehe ;P

    BalasPadam
  11. alhamdulillah..pandai abang..

    BalasPadam
  12. aminnn ..
    imam muda nie dik !
    aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ;))

    BalasPadam