Sabtu, 26 Januari 2013

DRAMA TEDUHAN KASIH

perghhhh skun ni TV3 makin liar lak meyiar drama2 yg diadaptasi dr novel2..but siyes semuanya best2 belaka..betul x?haha


Drama Teduhan Kasih akan disiarkan di TV3..mayb selepas Setia Hujung Nyawa kot..allahualam yes dibintangi xlain xbukan retis fevret el Nabila Huda..yeayyyyyyy tp dia bkn heroin..eh kenapa?she super talented ok..ada sape yg lebih best dr beliau???

Sape tgk drama Janji Shirah setiap Ahad 9-11 malam (2jam ok) puas tgk..best ohsem lah nabila nieh..i loikeee it her act damn3 haha..psttt hero dia pun ensem si Aireil Zafril (luqman) haha

Ok ok dah dah stop meroyan..Drama Teduhan Kasih dibintangi oleh Sherry Ibrahim (Iffa), Ehsan (Ady Putra), Shah Iskandar (Ryzal) dan Nabila Huda (Ayu)





 SINOPSIS TEDUHAN KASIH

"Kau ingat dengan anak ni kau boleh paksa aku ubah keputusan aku? Kau nak ugut aku dengan anak kau ni? Eh! Kau jangan haraplah aku akan ikut kehendak kau. Aku tetap ceraikan kau!" -RYZAL.
Sampainya hati Ryzal, hanya kasihnya sudah tertumpah buat Ayu teman baikku sendiri, tergamak dia menyingkirkan aku dalam keadaan begini. Ketika aku mengandungkan anaknya, dia melafazkan talak.

Dan ketika aku merasakan aku sudah tiada siapa-siapa lagi di dunia ini dan jalan yang bakal aku lalui sangat gelap, dia hadir menyuluh kegelapan itu. Sekali gus meletakkan aku di tengah-tengah persimpangan di antara keikhlasan dan kenangan semalam.

"Sebab kita ada Adam. Kita nikah sebab Adam. Apapun yang berlaku, kita hanya fikirkan tentang Adam. Lagipun abang dah bosan hidup begini. Hidup abang benar-benar kosong. Tapi sejak abang kenal Adam, seperti hidup abang terisi dengan sesuatu. Abang mahu kita hidup sebagai sebuah keluarga. Abang tahu pintu hari Iffa tidak akan terbuka untuk mana-mana lelaki lagi, tapi tolong fikirkan cadangan abang ini." -EHSAN.

Aku benar-benar terperangkap. Sedangkan lelaki yang aku cintai separuh nyawa juga dengan mudah berlaku curang. Inikan pula dia, lelaki yang aku sendiri sedia maklum akan masa lampaunya yang kotor. Kelak akan adakah bahagia untuk aku dan anakku? Namun aku tahu hanya dengan Ehsan saja kami menumpang teduh.


nota bijik: ermm sherry ke jd heroin?alahhhh spoil plak kan..
nape xnabilaaaa huhuhu

7 ulasan:

  1. btul jgk el..byk ceta2 yg diadaptasi dari novel skngni dorank siarkan...pergh! peminat nabila rupenye hihihi..but seriusly beliau mmg berbakat..lakonannya selalu menjadi~ala tak jadik heroin pun takpa..beliau ttp owesome~

    BalasPadam
  2. alaaaa kenapa bukan tasha shilla yang jadi heroin.. hihi :p

    btw kak.. mesti kak el rajin baca novel ni :)

    BalasPadam
  3. ala setia hujung nyawa dah nak tamatkan.

    oo..suka nabila ye..
    best gak citer janji shirah tu ;D

    BalasPadam
  4. bella pun suka gak nabila huda . tapi kalau bella jadi heroin , hero dia jason statham , mesti lagi malatop kan kak ?

    BalasPadam
  5. semua adaptasi dr novel..he2x..nabila pandai berlakon cuma perangai dia kat luar yg mama tak berapa suka sikit..

    BalasPadam
  6. betul2....kurang minat Nabila Huda

    BalasPadam
  7. Byk dugaan yg mnimpa namun jdohnya takkn pergi tuk sesiapa. . .

    BalasPadam