Khamis, 10 Januari 2013

AMBIL HATI

 smlm lunch el pi lunch ngan ofismate semua..kan smlm Kenny Rogers Red Day..t petang skit el update psl tu k...so riso gak en. somi dok perli2 t balik keje kan..so tuk mencoverline el masak sedap skit lah mlm smlm hehe..lgpun el lama x masak tomyam...agak2 el setahun kot..ya rabbi lama beno hahaha...

sehari sebelum tu el ada g tesco...tgk2 ada udang baru kuar..ape lagi grab lah..udang kt tesco ni lau simpan lama2 xsedap mkn..so smlm terus dtg idea nak msk tomyam udang..sllu el masak tomyam hat putih jernih tu..kali ni el msk merah taruh susu cair skit...ada lemak2 gitu..sedappppp :P 


Tomyam Udang versi merah


Ayam goreng kunyit (ni for anak2) mama n babah pun bedal gak hehe

Kailan Ikan Masin (fevret en. somi)

Mula2 igt xmo wat sambal belacan..sbb el sorg je pun yg mkn..en. somi xmkn..alang2 buat jugak hehe


Hat ni wajib ado...alana main ratah jek hehe


Meriah x uols..hahaha 5 beranak mkn..dah mcm berbuka puasa  pulak :)


nota bijik: time nak pi keje td..baru en. somi pasan yg bini dia g mkn KR smlm. Update kt fb hehe

9 ulasan:

  1. pergh boleh berguru ngan kak el ah lepas ni bab masak-2

    BalasPadam
  2. Wahhh masak spesel ye, mesti tak jadi nak perli2 la kan :)

    Tomyam lamanya tak masak, kalau myra menu tu peberet :)

    Sminggu sekali makan pun ok :D

    BalasPadam
  3. ko kat sana AMBIK HATI! aku kat sini MAKAN HATI nengok nye.. heh

    BalasPadam
  4. Rajinnyer hg masak..cfm sedap nih..nnt masak lebih sket..post kat aku..kah kah..:-)

    BalasPadam
  5. Aaa. sedap! Kombinasi makanan yg serasi bersama. Dah la tak makan lagi ni. Terliuq aihh. Hihi~

    BalasPadam