Sabtu, 28 April 2012

HOUSE FOR RENT IN PENANG

RUMAH UNTUK DISEWA DI PENANG
HOUSE FOR RENT AT PENANG







RUMAH UNTUK DISEWA
HOUSE FOR RENT




Prime Location: New House at Halaman Kenanga, Taman Lip Sin, Sungai Nibong,
Nearby Sg Dua, USM, Bukit Jambul, Penang Bridge


Schools, clinics, bus stop/station, supermarket/mini market, shopping mall (Bukit Jambul, Sunshine Square, Qbay Mall), wet market nearby super tanker.


19th floor (corner)
Penang bridge view
3 bedroom
2 bathroom
1 carpark covered
24hrs security
not furnished


Interested pls call: Ms. Elly 0174865484



GAMBAR PERNIKAHAN FASHA SANDHA TERBARU









Fasha Sandha,28, dan juga Rizal Ashram, 36, (Jejai). Kedua-dua pasangan mempelai ini telah mengadakan majlis pernikahan mereka di Hotel Crowne Plaza, Kuala Lumpur.
Berwalikan Hassan Moaideen, bapa kandung kepada Fasha Sandha, pasangan ini telah dinikahkan oleh Pendaftar Perkahwinan, Perceraian dan Rujuk Orang Islam, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Mohd Sahirman Ahmad lebih kurang jam 9.45 malam tadi.


Majlis ini turut diserikan dengan kehadiran ahli keluarga terdekat, rakan-rakan dan juga beberapa orang selebriti lain seperti Isma AF, Faradhiya, Tomok, Rebecca Nur Islam dan suami serta Nor Aliah Lee.

lagi foto perkahwinan klik SINI

lagi foto hantaran klik SINI 

update 10.5.12 gambar bulan madu Fasha n Jejai klik SINI

update 14.5.12 FASHA SANDHA disahkan HAMIL klik SINI

update 4.6.12 gambar persandingan Fasha di PERLIS klik SINI

update 5.7.12 gambar TERBARU Fasha di Anugerah Style EH!2012  klik SINI



nota bijik: tahniah pada fasha n jejai..mmg kuat jodoh derang ni..w/pun byk spekulasi kontraversi..kalo dh jodoh x kemana....semoga berbahagia n dpt anak cepat2 :)




Jumaat, 27 April 2012

LINDA JASMINE LAHIR ANAK KETIGA



Tahniah kami ucapkan pada Linda Jasmine & Que Haidar. Pasangan suami isteri ini telah dikurniakan seorang bayi perempuan seberat 2.8 kilogram semalam (Khamis).
Bayi perempuan ini merupakan anak ketiga Linda Jasmine dan anak kedua bagi Que Haidar. Diberi nama Tengku Cleopatra Haidar, cahayamata ketiga Linda ini dilahirkan melalui kaedah pembedahan.

“Alhamdulillahlah semuanya telah selamat dan paling penting Cleo (panggilan manja untuk Cleopatra) dalam keadaan sihat dan sempurna. Bagaimanapun saya masih mengalami kesakitan kerana tidak boleh mengambil pil tahan sakit disebabkan alergi.” – dipetik dari mStar Online.

Cleopatra digambarkan oleh Linda ialah seorang bayi perempuan yang mempunyai kulit yang lebih putih berbanding dua anaknya yang lain selain mata yang jernih. Linda turut mengakui bahawa anak ketiganya ini lebih mirip wajahnya.



Cleopatra tu beb...perghhhhhhhh skit pya gempak nama anak beliauuuuu
harap2 menjadi anak yg solehah amin :)

nota bijik: sejak 18menjak semua n3 copy paste
gasak komeee hahahaha

esok balik kampungggggggg hepi wiken uolssss and SELAMAT HARI PEKERJA
i cuti smpi selasa...lalalalalala sbb isnin mmg aiii off yaw!!!!

GAMBAR FASHA SANDHA - PELAMIN DAN PERSIAPAN ACARA BERINAI






nota bijik: dah bertudung ke?bgslah kalo gitu kan kan

GAMBAR SAZZY FALAK BERSAMA TWIN


Muka depan majalah Wanita & Wawasan edisi Mei 2012 memang ‘wa wa wee wa’. Bak kata Borat, it’s very nice!

Sazzy Falak menghiasi kulit majalah ini, dan istimewanya beliau turut disertai oleh 2 pasangan kembar hasil perkahwinannya bersama Nazril Idrus, iaitu Iman Lilly & Tiara Rose. Mengikut perkiraan, 28 April 2012 ini adalah ulang tahun kelahiran pertama kedua-dua pasangan kembar ini.

Material batik contengan moden diserlahkan lagi dengan pose-pose istimewa daripada Sazzy Falak, bisa membuatkan mana-mana jejaka menelan air liurnya. Walaupun Sazzy Falak tampak sedikit seksi, namun kami di OHBULAN! HQ lebih suka melihat persona yang dibawa oleh pelakon Gol & Gincu ini.

Apa yang kami boleh katakan, terbaik!







ha pic edit mmg npk gojes laaaa..smpi pic biru tu x npk pun cam sazzy...sazzy ni mmg dr dulu comel n sexy...



nota bijik: 2 3 days ni sgt2 penat lah...penin pun kerap...ha?muahahahaha kahhhhh berdekah3

Khamis, 26 April 2012

GAMBAR PIJA MENTOR BERTUNANG


Lama sudah kita tak kedengaran perihal Norafizah Mohd Yasin, atau Pija yang lahir daripada rancangan realiti Mentor musim 2007 ini. Sayang sekali, gelaran juara yang diraihnya tidak menjulang namanya di persada hiburan tempatan berbanding juara Mentor yang lain seperti Black.

Sebelum ini, Utusan Malaysia bertarikh 11 Disember 2011 melalui artikel ‘Pija sudah bertunang?’ pernah mengusik gadis jelita ini kononnya penyanyi yang kini berusia 23 tahun ini telah melangsungkan majlis pertunangan secara senyap-senyap di kampung halamannya di Sabah.

Bagaimanapun, Pija menafikan gosip itu dengan menyatakan kepulangannya ke Sabah adalah atas urusan keluarga. Tambahnya lagi, jikalau dia melangsungkan majlis pertunangan atau perkahwinan, dia akan memaklumkan kepada semua orang.

Sebentar tadi, OHBULAN! menerima kiriman foto eksklusif yang memaparkan suasana majlis pertunangan Pija Mentor musim 1 ini. Tiada sebarang detail yang boleh dikongsikan, namun foto-foto ini sekaligus menjawab persoalan mengenai status Pija yang terkini. Enjoice!

 




UPDATE: KJ, protege kepada Adam dikatakan adalah tunang kepada Pija, betul ke?
 

Ha..betullah tu tu KJ kan kan hahaha

nota bijik: sore Pija ni mmg power best n sedap..orgnya pun kecik molek comel..sayang
plak xfofular mcm black tu kan..

ni baru giler2 simple benau majlis tunang...time aku tunang dulu2 cam ni lah..muka pun nak hampir serupa..ekekekekeke...

tp cer korg tgk hantaran tu..ada hantaran rokok ok...ha aku bc kt komen ohbulan tu
ada pegomen tu kata stgh adat kat Sabah tu mmg cam tu..ada hantaran rokok..tu diberi kepada org tua2 katanya...haaaa ganas x hantaran tu ehehehe..

Rabu, 25 April 2012

FOBIA!!!!!

APA ITU FOBIA???

 
KETAKUTAN melampau yang dialami oleh seseorang tidak sama dengan orang lain. Kadang-kadang fobia yang dialami oleh seseorang itu nampak remeh sehingga tidak difahami oleh orang lain mengapa orang itu terlalu takutkan sesuatu objek atau situasi itu.

Antara fobia biasa yg sllu dialami oleh manusia ialah: 

- Fobia terhadap binatang tertentu.
 
- Fobia terhadap alam sekeliling seperti ketinggian, menaiki lif, tangga, air dan gelap.

- Fobia terhadap sesuatu situasi tertentu seperti doktor gigi, memandu, membuat persembahan di depan khalayak ramai, lalu di bawah jambatan atau terowong dan menaiki tangga bergerak.

- Fobia sosial iaitu takut diperhatikan dan orang ini akan cuba mengelak daripada bergaul atau bercakap dengan orang lain.

- Agoraphobia - orang yang sudah ada serangan panik dan akan rasa takut di mana-mana saja dia pergi. Dia sentiasa berfikir jika sesuatu terjadi padanya siapa yang akan menolongnya. Ini akan menyebabkannya tidak mahu keluar rumah.


ok ok nk stori psl fobia aku plak...fobia aku ni kategori fobia situasi
kalo aku npk org tgh mesin rumput sure aku fobia ok
ape x fobianye..stori dia cam ni..one day aku xigt ms tu taun bape...aku npklah org tgh mesin rumput kat tepi2 jalan tu..sekali aku pun lalu je lah..xsemena2 bangggggggggg batu kena tang muka aku yg comel ni taw...perghhhh sakit siottttt..ngis2 dah ms tu..ha baru aku igt..time sekolah menengah lah..terus aku jd fobia kalo tgk org mesin rumput ni taw..mmg kalo npk je aku sggup ikut jln jauh semata2 nak lari dr kena bangggggggggggg muahahaha


kt kwsn umah aku tu sllu gak lah ada org mesin rumput..lagi2 jiran sebelah...time aku balik keje je..sure mesin rumput2..kadang2 aku pggey x dgr...terpksalah aku ikut lorong jauh...adoiiii...

last week pun gitu gak..ntah uncle mn lak g mesin rumput..aku nek moto...aku stop la kejap...en. od npk aku..suh la dia ckp kt uncle tu suh stop sat..aku nak lalu...bleh jek dia wat dekkkkkk je ngan aku...dia suh aku lalu je lah..hangin aku..aku pun tgulah dlm 5min gitu..uncle tu xtoleh2 pun kt aku..pggey pun x jawab..berhon pun x tgk..aisehh
last2 aku wat muka kt en. od terus dia suh uncle tu stop...dia tunjuk kt aku nak lalu..muahahahahaha

aku ape lagi sound tepekk lah kt en. od..aii ni fobia ok fobia org mesin rumput..dia jwb..alah lalu je lah kan ada ape pung..tolonglah faham mmg dr dulu fobia punnnn xleh nak wat ape..mmg takut nak lalu..takut terkena ape2..sbb dulu terkena batu ok
kalo u ckp awal td suh uncle tu stop..dah lama i smpi umah....pls next time take note la dear

pssttt..alah lambat 5minit je pun kecohhhhhhhhhhhh kahhh berdekah3


kamoo org fobia ape eh?????

KRITIKAL!!!!


huwaaaaaaaaaaaaa..pg td amek anak tudung kuar dr almari..then baru bape saat dah lupa mana letak...jenuh mencari...otak suh recall balik...takat leh recall ms time nak amek kuar dr almari jek..pas2 dah lupa..huwaaaaaaaaaaaaaaaa last2 satu umah aku selongkar..tup2 ha ada depan mata je pun atas meja...adoiiiiii 

penyakit lupa aku dah kritikal sgt2...kdg2 rimas plak...kdg2 baru letak spek mata kt atas meja..dah lupa mn letak...

ritu ada kejadian aku g giant...dok kusyuk belek2 pinggang mangkuk..aku letak lah wallet kat tepi rak tu..sekali aku blah dr situ...cari2 lah wallet dlm handbag..haaaa panik ko...terus aku recall balik..haaaa teringat aku letak kt tempat pinggang mangkuk tu...lari 100meter beb..mamat hensem kiri pun aku x heran dah..kahhhhhhh...sib bek lah dpt jpe...dlm wallet tu dah  beratus2 ko duit aku...haa baru dpt gaji lah katakan..giler kentang tau jantung aku ritu...

spek mata...hp...wallet...kunci...apa je lah sllu aku letak mn2..sure lupa pya..tensen gua!!!org kata tiap kali beranak..byk urat putus..ha 3xberanak aku ni..byk lah urat yg putus..pttlah pelupa je aku ni

ada org kata salah satu punca cepat lupa sbb sllu mkn kepala ikan..perghhh kari kepala ikan mmg ..kepala ikang goreng..nak2 kepala ikan bawal..ha abis aku kokok mkn febret tu  beb..takan nak tolak kahhhhhhhhhhhhhh

kalo bab terminum air semut tu..jarang sekali

nak kuatkan daya ingatan boleh cuba petua ni :


makan/mnm
- Buah anggur hitam
- Madu lebah
- Halia
- Buah badam
- Susu
- Air zam zam
- Kismis
- Jus karot & madu
- Epal
- Kurma
- Ikan tuna
- Tempe
- Air soya

- amalan puasa sunat dan membaca al-quran juga dapat membantu meningkatkan daya ingatan
- dapat mempelajari lebih dari 1 2 bahasa juga dapat mengatasi masalah ini


nota bijik: dan aku lupa nak poskan adiah2 GA aku tu..sori sgt2 
aku akan pos ari Jumat ni eh (ni tuk yg adiah dr arwendanish)
 
 


Ahad, 22 April 2012

TEKNIK HUBUNGAN SEKS


 
Hubungan suami isteri tidak lari dari hubungan seks. Mengikut pandangan pakar, sebaiknya setiap pasangan mengadakan hubungan seks 3 kali seminggu. Ini menjadikan jumlah minima hubungan seks setiap pasangan adalah 12 kali sebulan. Mengambil kira waktu isteri datang bulan selama seminggu atau lebih setiap bulan.

Menurut islam, isteri adalah ibarat ladang untuk suaminya. Si suami boleh boleh buat apa sahaja, APA SAHAJA bersama atau kepada isterinya. Selagi mana tidak melibatkan lubang dubur atau bersama ketika isteri datang haid. Islam melarang pasangan bersama ketika haid dan dubur kerana ia adalah kotor dan boleh mendatangkan mudarat.

Panduan posisi seks dalam islam amat mudah. Tidak bersama ketika haid, tidak melibatkan dubur dan jangan berbogel  ketika bersama. Anda pasti pernah melihat set katil yang mempunyai tiang tinggi di empat penjuru katil. Tujuannya ia boleh dipasang kelambu bagi memudahkan pasangan bersama dengan ruang kawasan yang lebih besar.

Islam tidak melarang pasangan menggadakan hubungan seks, diatas katil, diatas kerusi, diatas sofa, didalam kenderaan, di dapur, di tepi dinding, dilantai. Asalkan panduan diatas dipatuhi beserta dengan doa dan adab-adab ketika berjimak dan selepas berjimak.




Pasangan boleh memilih pelbagai jenis posisi ketika melakukan hubungan seks. Mempelbagai posisi dapat menghilangkan rasa bosan pasangan. Memudahkan isteri mencapai titik kepuasan atau klimax dengan mudah. Mahupun juga dipanggil senaman diatas katil untuk tujuan kesihatan. Suami boleh diatas, isteri boleh diatas, boleh melapik punggung isteri dengan bantal dan banyak lagi. Titik kepuasan setiap wanita adalah berbeza. Lelaki harus pandai dan cepat bermula dari tarikh perkahwinan. Mencari titik kepuasan pasangan agar tidak mendatangkan kemarahan jika isteri tidak mendapat kepuasan ketika melakukan hubungan seks.


Berbagai teknik dalam persetubuhan

Selagi yang namanya  alam termasuk juga manusia, apa sahaja yang ada padanya berubah. Tambahan pula, manusia itu sendiri sukakan perubahan. Jika tidak ada perubahan sesuatu itu akan membosankan. Begitu juga dengan melakukan persetubuhan, jika hanya menggunakan teknik yang sama kemungkinan besar perasaan bosan akan timbul. Oleh kerana itu, bagi pasangan suami isteri yang mengimpikan kenikmatan persetubuhan itu tetap selalu dirasakan, keduanya akan sentiasa mencari teknik atau cara-cara baru dalam melakukan persetubuhan. Agar keduanya akan mendapat kehangatan dalam hubungan.


Kelebihan hubungan seks pelbagai posisi:

1. DAPAT menghilangkan perasaan bosan akibat teknik yang sama.
2. DAPAT menaikkan keinginan untuk bersetubuh.
3. DAPAT meningkatkan kenikmatan berkelamin.
4. DAPAT menjarangkan kehamilan.
5. DAPAT menperolehi kehamilan.

“Isteri-isteri adalah seperti kebun tempat kamu bercucuk tanam, maka datangilah kebun tempat kamu bercucuk tanam itu dari mana sahaja yang kamu kehendaki” (Al-Baqarah:223)


Tujuh posisi seks sebagai panduan. 

1.Teknik berhadap-hadapan.
2. Teknik lelaki diatas.
3. Teknik isteri diatas.
4. Teknik duduk berhadap-hadap.
5. Teknik berjimak di belakang.
6. Posisi duduk di ats kerusi.
7. Posisi berlutut.


1. Teknik berhadap-hadapan

Cara ini dikerjakan oleh kedua belah pihak saling berhadap-hadapan,suami memasukkan zakarnya ke dalam faraj isteri.Setelah itu suami isteri dapat melakukan aktiviti secara seimbang.Dalam cara ini gerakan lambat dan terbatas,sehingga kadangkala agak kurang disenangi oleh kedua pasangan suami-isteri.


2- . Teknik lelaki diatas.

Dengan teknik ini isteri telentang dengan kaki terbuka,di bawah pingulnya dapat diletakkan bantal untuk memudahkan zakar suami dimasukkan lebih dalam.Apabila zakar suami telah masuk,maka isteri dapatlah dirapatkan supaya gesekan zakar dapat dirasakan.


3- Teknik isteri diatas.

Dalam teknik ini suami bersikap tenang,sedangkan isteri memainkan peranannya.Teknik ini sesuai untuk suami yang uzur atau kurang sihat. Dengan posisi ini tangan suami dapat aktif meraba tubuh isterinya supaya cepat terangsang,sedangkan bagi suami sendiri akan dapat melambatkan keluarnya air mani. Dalam cara ini,peluang memproleh kehamilan adalah kurang sebab air mani yang di pancutkan akan keluar dari farajnya.


4. Teknik duduk berhadap-hadap.

Teknik ini dapat dilakukan dengan duduk berhadap-hadapan.Isteri duduk pada peha suaminya sambil membukakan pehanya. Dengan posisi ini keduanya akan dapat saling berciuman atau bercumbu rayu untuk menambah kenikmatan.

Posisi ini dapat memuaskan nafsu kepuasan kepada kedua suami isteri.Keuntungan cara ini ialah bagi suami yang mempunyai kemaluan yang agak pendek.maka zakarnya akan dapat masuk sampai ke dalam.Sedangkan bagi suami yang mempunyai kemaluan yang agak panjang,ia akan dapat mengendalikan menurut kemahuannya.Dan kemungkinan untuk hamil dengan cara ini agak sukar.

 
5. Teknik berjimak di belakang.

Cara ini dapat dilakukan apabila keduanya miring atau isteri menunggang sambil menundukkan kepala sedangkan suami duduk dari belakang. Keadaan demikian suami dapat lebih nikmat dan biarpun jika isteri dalam keadaan hamil.

6. Posisi duduk di atas kerusi.

Cara ini merupakan salah satu cara yang sangat berguna,dimana suami duduk diatas kerusi sedangkan isteri duduk berhadapan di atas peha suaminya. Keuntungan cara ini dapat memberikan kepuasan kepada kedua belah pihak.

 
7. Posisi berlutut.

Dalam posisi ini pihak isteri mengambil sikap berlutut serta menahan badannya dengan sikunya beralaskan bantal atau lantai. Suami kemudian berlutut pula di belakang dengan memasukkan zakarnya sambil memeluk pinggang isterinya. Cara ini sesuai sekali dilakukan pada saat isteri dalam keadaan hamil,sehingga perut isteri tidak bertindih

Disamping cara-cara yang telah dikemukakan di atas,sebenarnya masih banyak lagi cara yang lain.Biasanya dapat di kembangkan oleh pihak suami dan isteri yang telah berpengalaman dalam melakukan persetuhan.
nota bijik: yg dah cuba..gud job dear...yg blum...SELAMAT MENCUBA
kahhhhhh berdekah3

Sabtu, 21 April 2012

GAMBAR VW POLO SEDAN









Price (RM)
Version  77 kW (105 PS) MPI
Nett selling price - Peninsular Malaysia  99,888.00
Nett selling price - Sarawak*   102,888.00t


 ermm preve lagi lawo kan kan kan

tenkiu nuffnang dpt BE polo lagi ok..
hehehehe..bilalahhhh lappy ni nak pulangggg
haaaaaaa pulanglahhhhhhhhhh wahai lappy..
giler bayang xde lappy huhuhuhu


Jumaat, 20 April 2012

THE GREATEST LOVE - DRAMA KOREAN

en. somi pandang bini : amboii2 mama kamooo kalo tgk drama korean x bergerak...anak pggey pun wat xtau jek...tersengeh2...gelak sorg2...
bini: lama x tgk drama2 korean ni...sib bek last week tertgk drama ni..best plakkk (ckp x pandang en. somi..fokus pd drama tu) muahahaha
en. somi: psl pa depa tu ckp cina plak...xleh ckp korean ke
bini: biaq pi lah...smbil gelak sengih2 memanjang

giler siyes best plak layan drama korean THE GREATEST LOVE ni..aku suka benau kalo jalan cite dia mcm drama ni...dua laki berebot pompuan xbape nak lawa...punyai karakter yg menawan..w/pun 2org laki tu rmi peminat n ada gf...tpi derang tu tertarik ngan Ae Jung tu...mmg drama ni komedi love lah..rugi x tgk ok


Sinopsis THE GREATEST LOVE

Drama "The Greatest Love" sendiri memiliki jalan cerita yang cukup unik, dimana karakter utamanya Goo Ae Jung merupakan salah satu mantan personil girlband. Jantung seorang aktor papan atas yaitu Dokko Jin tak di sangka mengenali suara penyanyi sebuah lagu yang membuatnya berdetak 10 tahun silam. Jantungnya langsung dagdigdug tak karuan bila berdekatan dengan Ae Jung.
 

Dokko Jin sendiri sudah punya kekasih Kang Se Ri, yang dulunya juga satu grup girlband bareng Ae Jung. Lalu satu tokoh lagi melengkapi cinta segiempat (khasnya drama Korea..!), Yoon Pil Joo yang seorang dokter yang sama sekali tidak ada kaitannya dengan dunia hiburan tidak sengaja bertemu Goo Ae Jung dan mulai jatuh cinta padanya.


Goo Aee Jung (Gong Hyo Jin)

Dokko Jin (Cha Seung Won)

Dr. Yoon Pil Joo (Yoon Kye Sang)

Kang Se Ri (Yoo In Na)


Setiap Isnin-Jumaat pukul 8.30mlm-9.30mlm TV8


nota bijik: aku pun tgk time episod 3/4 kot terus melekat hehehe
apa yg aku fhm lah kan...Aee Jung ni msok dlm rancangan Pilih Pasangan (5org perempuan)..rmi yg x sangka yg Dr Yoon pilih 4 org termasok dia. Dokko tu plak sm2 bidang ngan Ae Jung
dah lama kenal. Dokko ni dah ada gf si Kang Se Ri tu (host Pilih Pasangan). Ntah cam mn Dokko ni tersuka lak ngan Ae Jung ntah nape bila npk Ae Jung jantung dia debo2..hahaha. Then Dr Yoon tu plak pun suka kat Ae Jung. Dokko ni x sukalah Ae Jung rapat ngan Dr. Yoon n dia rs segan lak nk bgtau kat Ae Jung yg dia suka kat Ae Jung tu. 

GAMBAR ANAK MARION CAUNTER - majlis cukur jambul


Geramnya kami pada pipi gebu anak perempuan Marion Caunter, Leia Rose Caunter Nasarudin yang kini sudah mencapai usia 3 bulan. Foto ini dirakamkan ketika majlis cukur jambul Leia Rose Caunter Nasarudin yang berlangsung di kediaman Marion Caunter & suami pada 8 April yang lalu.







sumber ohbulan


nota bijik: lappy masok ICU..pki pc kt ofis ni..ofis pya xleh nak donlod pic tru camera..malas nak install program...so wat n3 sokabar n majalah jo...haaa den x sompat aiihh nak terjah umah korg..kalo free nti one by one den rogol ok...happy wiken uolssss