Rabu, 5 Disember 2012

SAYA MINTA MAAF..SAYA JANJI TAK BUAT LAGI



One day aku baru balik kerja masuk bilik nak salin baju mandi nak solat..tetiba abang Danish wat muka masam

Abg Danish : mamaaa!abah x bagi abg tgk trex lam computer
Mama: sudahlah tu ari2 dok tgk..tgk mende yg sama jek..takan abah xbagi terus marah2
Abg Danish: xnakkk..abg nak tgk jugak..sambil ngis2 baling2 bantal
Mama: Ya Allah ape ni…mama penat ni baru balik keje…mama balik je ada2 jek lah kowg ni taw..

Tetiba dia meraung ngis2 plak…abah dia nak p keje dah..suh tgk ape dah jadi ngan abg Danish..aku ckp..biar dia..tetiba nak marah2 ngis2

Bila aku ckp mcm tu lglah dia ngis meraung2 baling2 bantai..aku sabar lagi…biarkan dia..mayb dia syp pas2…tp nonstop ok meraung2…gigit2 bantal..baling bantai barang menan..amboi ni sudah lebih ni terus aku ckp

ngis lagi wat pagai lagi…no computer no muvi no trex..jangan sentuh computer mama…ha berani ngis..ngislahhhhhhhhh… ha abg danish dah kurang ngis tp dok ngerang2 marah lg tu…terus aku jerit!!!ha ape lagi tuuuuu…x puas hati..keluar dari rumah ni …baru dia syp wakakaka

Pas2 aku main2 ketapi ngan budak berdua tu..tetiba abg Danish dtg tolak2 arwen…jeles lettew..then aku marah kt dia…ni pehal tolak2 arwen…jgn nak sibuk2 ok

abg danish ckp..mama kedekut xbagi abg main computer…mama x sayang abang…mama suka marah2 abg..terus aku ckp

JANGAN CAKAP NGAN SAYA..SAYA XNAK CAKAP NGAN AWAKKKKKKK…terus budak tu syp bw diri masok bilik hahaha

Tgh aku sibuk on9…abg Danish g dapur…rupanya dia tgh wat milo ais (aah budak tu pandai bancuh milo skun ni) haha
Tgh dok bancuh2..dia ckp…abg buat air milo..ermm abis air tumpah..aku wat xtau jerk hehe

Ada jugak lah dia terckp ngan aku..terus aku ckp…SAYA XNAK CKP NGAN AWAK LAH…huh..terus dia mcm x hepi…adalah aku terdgr dia ckp ngan arwen..mama xmau ckp ngan abang…hahaaha

Aku kalau dia buat salah jgn harap aku nk ckp ngan dia…selagi dia xmintak maaf n mengaku itu semua salah dia…hehe

Lam 15minit..aku tgh on9..tetiba dia dtg kt aku

Abg Danish : saya mintak maaf sambil hulur tangan
Aku: syp jek
Abg Danish: saya yang bersalah..saya mintak maaf
Aku: ha apa salah awak
Abg Danish: marah2 mama dan baling2 barang semua…
Aku: abis tu
Abg Danish: saya xnak buat lagi..saya yang bersalah..saya mintak  maaf mama
Aku: huh
Abg Danish: saya mintak maaf byk2lah mama..saya janji xbuat lagi
Aku: janji janji janji..selalu janji xtepati..buat lagi
Abg Danish: alah  mama sorry lah mama…peluk2..tarik tgn nak cium
Aku: yelahhh yelahhhh

Terus abg Danish kemas rumah sapu sampah vakum semua barang2 menan dia letak elok..smbil ckp..jgn semak2..jgn selerak2 arwen jgn men brg menan dah..jgn buat semak..alanaaaaaa..jgn buang kertas dah…mama tgk ni Alana arwen buang kertas merata2…

Elehhhhhhhhhhhhhh nak amek ati aku letew…cait hahaha



smlm aku balik umah nak mandi..tertiba terjojol dia bogel ngan hulur snake ijo ni...ha mau xterkejut aku...tya dia mn dpt snake ni..dia ckp..td abg ngan abah g giant beli brg..abah belikan snake ni..abg sukalah mama..yelahhh tu suka..hahaha 


nota bijik: semua org dkt2 ngan aku tau aku garang..haha tp bila org tya abg danish mama garang x?dia sure jwb..xlahh mama baik...kahkahkahhhhhhhhh

8 ulasan:

  1. hahahahahah...saya xnak cakap dgn awak jugak..hahahah


    rindu dgn k.el..lama nyue xsinggah sini :))

    BalasPadam
  2. hahaha..teringat kecik2 dlu..
    adik klu majuk siap nangis dpn cermin lg..hiks

    BalasPadam
  3. lahai.. danish, nangis nangis. sian nye kamu. nasiblah kan mama kamu utu garang benor. garang la sangattttttttttt...

    hahah.. part janji tu tak leh blah.. dorang ni kalau janji tak buat lagi akan ada sejuta kali tak akan buat tu. tunggulah pas ni janji tak buat lagi. pas tu buat lagi. then tak buta lagi. dan.. sterusnya..

    BalasPadam
  4. hehehe... lawak tol yerr..
    hg ngan danish bhs saya awak yerr...
    kira dia dh pandai pikiq la tue.. :)

    BalasPadam
  5. ehem pandai danish bodek mama dia.. ;)

    BalasPadam
  6. Garang hang ni...garang dari akak lagi ni, hehe..
    Akak dulu pun garang jgk. Kak ipar akak yg dok sebelah umah ni selalu ngadu kat mak mentua akak yg akak terjerit2 marah anak. Tp marah tu marah sayang. Kita takmo dia buat mende yg tak elok berulang2. Nk dia berubah.
    Alhamdulillah laa...makin anak membesar...makin hilang taring tarzan tu, ngee. Skang ni rasanya dh hilang terus dh. Garang2 jugak tp takde ler terjerit2 dh.

    BalasPadam
  7. rasa tharu la plak bila dia minta maaf gitu..sedih plak aku..haha

    BalasPadam
  8. pandainya dia bodek mama dia balik hehehe... sejuk hati kan

    BalasPadam