Jumaat, 22 Jun 2012

NASI GORENG IKAN SARDIN

 uols sure nah masak nasi goreng ikan sardin kan?kat umah ni sambal sardin mmg febret..seminggu adalah 2 3x masak...then kalo ada baki..aku wat nasi goreng ikan sardin...ataupun wat sandwich sardin...rugi pulak nak buang..even nasi kalo ada baki pun aku wat nasi goreng..kalo tambah cili padi..walaweiiiiiii sodap bangat..ekekeke nak2 taruh telur mata kebo..manyakk syok ok ekekeke

nak buat sgtlah sempoi..pejam sebelah mata orite je :)
sardin yg baki smlm tu ko buanglah dia pya tulang..ha ko msk balik then tenyeh2 kasi hancur2..letak le cili padi..then masokan nasi sejuk smlm pya...ha kacau lah rata2..then pecah telur kat tepi...kaco2..gaul sekali..letak garam...wallahhhh siap sudah
nasi goreng ikan sardin...:)


seketul je tinggal


letak telo mata kebo..nyum3...


nota bijik: bfast pagi wajib bak kata my fren
bfast like a king...dinner like a poor :)


14 ulasan:

  1. fuiyooo....bab telur goreng tu yg xtahan tu kak..ihii..

    *ingatkan masterchef slebriti mane nye menu td..hakhak

    BalasPadam
  2. hahahah..mmg terangkat menu k.el hr nie...
    menu tuu nyue selalu buat time stdy...sampai skang da muak nak mkn sardin..eheheheh....

    BalasPadam
  3. Boleh masuk mastercep dah pasni el.. Ha ha ha..

    bekpes like a king,dinner like a poor?? Setuju2..

    BalasPadam
  4. Cfm sedap nie...:-)
    Suka gak sardin..sedap!

    BalasPadam
  5. aku x pernah try pulak. tapi aku mmg suker sardin. hik3

    BalasPadam
  6. x pernah lak aku wat nasi grg sardin nih.. aku mmg jarang msk sardin, tp bila dh ada mmg mkn x hengat hahhaha... bleh p 2 3 kali tambah nasi ni

    BalasPadam
  7. Selalu juga buat nasi goreng ikan sardin,mmg sedap.

    BalasPadam
  8. perghhh kalau menu begini punya gaya..sekuali pun habis disebat....mmg uncle cukup suka nasi goreng sardin .... terbaek !!!

    BalasPadam
  9. Adoiii...! dah lama aku x buat nasik grg ikan sardin. mmg terbaek!

    BalasPadam
  10. sardin mmg sedap ari2 pun takper hehe

    BalasPadam
  11. Sardin dlm tin ni masak lemak atau masak kari ngan umbut batang pisang pun sodap tp tu lah..katanya tak elok makan selalu tau El..
    Alasannya..tulang ikan sardin tu leh makan mcm tu aje. Padahal nk mereputkan tulang adalah sesuatu proses yg sukar melainkan menggunakan bahan kimia..
    Akak pun terpikir..bahan kimia apa lah yg leh mereputkan tulang ikan tu, ye.

    pss:-tp akak makan jgk ikan sardin dlm tin ni, hehe..tp jarang laa..dlm sebulan sekali dua aje, ngee..

    BalasPadam
  12. ehem..sedapnya sardin tu !!!..bolih masuk masterchef ni EL..

    BalasPadam
  13. nasi goreng sardin a.k.a nasi goreng alabama...time kat uum dulu menu ni dikenali nasi goreng alabama..terbaikkkkk...nyum3

    BalasPadam