Isnin, 4 Jun 2012

MASTERCHEF SELEBRITI - SALAMIAH HASSAN TERSINGKIR


Minggu ini menyaksikan Salamiah, Serina, Jehan, Tomok dan Karl telah tersenarai 5 peserta untuk segmen penyingkiran. Siti Sara dipilih sebagai pemenang untuk Cabaran Minggu ini dengan menu beliau Kari Ayam Ikan Haruan mendapat pujian daripada juri. 
(apa yg sedap sgt kari  beliau smpi boleh menang eh?Sara bak resepi boleh ekekekeke)


Salamiah Hassan - Nasi Bawang wif Kari Ayam Malayndia 

Sgt2 simple menu Salamiah ni...aku dah yakin yg beliau akan tersingkir mggu ni. Mula2 tu terkejut gak aku..dia ngan rela nak kuar dr Masterchef Selebriti gara2 dia xmo bunuh ikan yg akan dimasak oleh peserta2. Thanuja yg menang tuk cabaran pantry telah memilih satu dari 3 ekor ikan iaitu ikan talapia, ikan haruan, dan ikan sembilang. Thanuja pilih ikan haruan. Disbbkan Salamiah pencinta haiwan. dia xmo bunuh ikan yg hidup. Setelah diberitahu oleh krew dan pihak penganjur, barulah Salamiah faham keadaannya yg ikan xhidup akan diberi kepada peserta cuma perlu dibersihkan...mcm2 hal riuh kejap studio Masterchef


 Serina Radzuawan - Pasta Tradisional Bersama Kacang Panjang


Tomok - Masak Lemak Cili Api Berkrim Bersama Ayam Panggang

Tomok ni aku tgk..dr mula xabis2 dia ngan masak lemak..mmg febret kot..tp presentation sgt2 terok. Dia dan Salamiah 2 peserta yg telah dijangka untuk disingkir. Tapi Tomok terselamat. Cayalah Tomok..kagum dia pun pandai masak. 


Karl Shafek - Ungkep Ayam Panggang Bersama "Gnocchi"

Karl ni pulok mmg npk pandai msk...tgk sjlah menu dia ni..perghhhh mmg aku tgk pun terliur sudah...aku pun x tahu ape itu Gnocchi..kahkahkahhhh


Jehan Miskin - Spageti Bersama Tandoori Raita

Ni sorg lagi si Jehan. Lawak giler dia ni. Chef Joe kata..dalam Masterchef...Jehan org 1st yg bw microwave ke dapur....wakakaka aku gelak berdekah3. Tp aku tgk Jehan pun no bad gak...Spageti Tandori Raita dia tu pun tgk menyelerakan...pandai dia olah nok....


 Salamiah Hassan mengucapkan selamat tinggal kepada rakan-rakan lain dalam MasterChef Selebriti Malaysia.. Pertubuhan Medifun Kuala Lumpur yang diwakili Salamiah menerima sumbangan sebanyak RM1500





5 ulasan:

  1. tak sangka gak dorg pandai masak kan. presentation pun boleh tahan mcm pro dh. eh yg first dulu sape yg klua kak? yg group azwan ali hr tu

    BalasPadam
  2. Aku memang suka dia keluar. tak selesa aku nengok dia dalam MC ni. ntah le.

    BalasPadam
  3. suker farouk & jehan miskin......

    BalasPadam
  4. Suka tengok artis2/selebriti ni masak :D hee

    BalasPadam
  5. ehem..mcm2 perangai artis waktu masak..mama pun layan ..he2x..

    BalasPadam