Ahad, 17 Jun 2012

MASTERCHEF SELEBRITI - RAJA AZMI TERSINGKIR

Masterchef Selebriti minggu ini Dato Fazley pertama kali dimasukan dalam cabaran penyingkiran. Suspen jugak. Yelah aku tgk DF ni hebat dalam masakan. Tapi aku agak eh xmungkin DF leh tersingkirnye. 

Dato Fazley, Jehan Miskin, Karl Shafek dan Raja Azmi empat orang yg terpaksa menghadapi cabaran penyingkiran kali ini dengan memasak masakan menu pencuci mulut dr Chef Zam iaitu Tart Tatin dan Cretan Kaltsounia. Hanya perlu ikut resepi yang telah diberikan. 

Ish kalo aku x mgkin leh wat taw w/pun ada resepi...ntahlah aku x confident arr..tp 4 org ni mmg hebat..kagum2..lagi2 Jehan..xsangka wok dia apa2 pun pandai buat...rs malu lak aku hahahaha

Uols perasan x  yg byk tersgkir adalah wanita. Ha cam mano tu...wanita xpandai msk ke?ekekekeke tgk peserta lelaki je yg terselamat..cam mano gayo nie

 


Hidangan Raja Azmi. W/pun ada sedikit panik disitu dimana gula Raja Azmi abis..dia tertuang semua dalam kuali. Tabik tingtong kat DFazley yg simpan sedikit gula tuk RA. Pas2 ms tinggal 15minit..DFazley leh plak tulun RA ni pukul telur...cayalah DFazley..baikkan




Hidangan DFazley. Leh plak dia risokan Raja Azmi tu takut2 RA tu terkeluar...haii baik beno ati dia kan



Hidangan Karl Shafek. Uols tgk ape yg pelik lam hidangan ni dr yg lain. Dia terletak krim tu sekali lam pencuci mulut tu..spttnya letak asing...ha dia panik ko hahahaha




Hidangan Jehan Miskin. X sangka betul Jehan Miskin leh masak cam ni sekali. Pasni rmi lah awek yg dtg isi borang kahkahkahhhhh


Raja Azmi mewakili Rumah Kebajikan Penyayayng Bakti Sg Buloh dengan derma sebanyak RM3500

Salute kat semua selebriti yg terlibat dalam Masterchef Selebriti ni..w/pun ada yg kutuk2 mcm2..well derang terer msk pe...hehehe



nota bijik: cabaran esok FAST FOOD.




5 ulasan:

  1. el..kebzzzan melanda mama..tak sempat tgk RA keluar..he2x..

    BalasPadam
  2. tak tenguk lagi minggu ni sebab sibuk berjalan ke sana dan ke sini..layan ulangan ajerlah nanti

    memang bila tenguk sekali imbas danish tu cam pempuan lak kan..

    BalasPadam
  3. Mak pun perasan gak el..yg terkeluar skrg ni blh kata hebat2 memasak tp caner leh tersingkir awal tu??

    P/s: sbnrnya, jgn kata derang,klu nak soh mak awan dlm masterchef tu awal2 lg dah kalah. Tmbh2 lg mak..tertekan tu wuii!

    BalasPadam
  4. baru dspt tgk masterchef ni betul2...minggu2 sudah tgk gitu2 aje.

    BalasPadam