Ahad, 10 Jun 2012

MASTERCHEF SELEBRITI 2012 - SERINA TERSINGKIR

MASTERCHEF SELEBRITI Minggu lepas terkejut dengan keputusan pihak juri dimana Siti Sarah tersingkir. Kali ini juga masih tidak percaya yang Serina akhirnya tersingkir pada episod kali ini. Seperti biasa Tomok acapkali menjadi peserta penyingkiran. Dan rezeki Tomok masih kekal di Masterchef Selebriti. 

Kali ini Mereka perlu mereplikasikan hidangan yang telah disediakan oleh Chef Jo iaitu Otak-Otak Kontemporari Bersama Kerabu Ulam Raja Dan Nasi Pandan. Resepi tidak diberi... Hanya menggunakan pemerhatian, rasa dan sebagainya sebagai panduan. Masa diberi hanya satu 45 minit untuk menyediakan hidangan.

Keempat2 peserta ini belum pernah masak Otak2. Lagi2 yang berkotemporari seperti hidangan Chef Joe. Ini memberi tamparan hebat pada keempat2 peserta tersebut lagi2 Thanuja yang merupakan peserta India yang pertama kali memasaknya dengan resepinya sendiri. Tomok yang kelihatan terkejut berasa sedikit takut kerana beliau juga belum pernah masak otak2.


Serina dan Tomok (peserta tercorot)


Hidangan Serina


Hidangan Thanuja 


Hidangan Angah


Hidangan Tomok


Rakan2 serta para juri yang turut sebak akan penyingkiran Serina. 


Serina Redzuawan mewakili Rumah Ehsan, Jabatan Kebanjikan Masyarakat dengan derma terkumpul sebanyak RM2500



nota bijik: mmg hebat lah derang ni..kagum aku
x pernah masak otak2 1st time plak tu pun menjadi..kalo aku kompom surender ok
jgn pandang derang ni sebelah mata ok..lagi2 thanuja tu...mmg tabik lah masak otak2 tu 

Datuk Fazley kerrrlasss ko mael...terer ko msk nok...mak kagum ahaks

5 ulasan:

  1. Kan kan kan kak El?? Abang Paji! Semoga abang Paji jadi juara. Saya sentiasa menyokong. Cur-lass! Hehe. :D

    BalasPadam
  2. mama tak sempat tontonnya..serina ke yg tersingkir?..hu2x..

    BalasPadam
  3. nanti..kita plak la maen lawan2 masak..sure mama dani neh tersingkir dolu...

    BalasPadam