Jumaat, 29 Jun 2012

GAYA LIPATAN TUDUNG


MEMILIH tudung jenis bawal atau lebih dikenali dengan bentuk segi empat tampak mudah digunakan terutama bagi wanita yang gemar membuat eksperimen sendiri mengenai teknik lipatan atau pusingan. 

Bagi memudahkan penggunaannya, pilihan tudung bawal kosong atau perincian batu dan manik di bahagian tepi tudung dapat menambah lagi tarikan kepada si pemakai.

 Mula..ambil bahagian hujung tudung dan pin di tepi


ATAS..buat dua lipatan pada bahagian atas tudung untuk sedikit kelainan.


KREATIF..untuk kelainan buat lipatan mengikut kreativiti. PINTAL mengunakan teknik pintalan di  bahagian tengah lebihan tudung kemudian tarik ke atas kepala dan pin


SIAP..lebihan tudung dikemaskan dan sedia untuk bersantai. 


sllu gak tgk tutuorial lam utube tu mcm2 cara pki tudung
kadang2 terbelit2..lain pulak jdnya..hahaha




10 ulasan:

  1. Chaiyok..chaiyok nok!! Pasni,mkin berbelit2 mak tgk el pki tudung. Makin hanggun uuu..

    BalasPadam
  2. hurmm..memang xla nak belit2 cmni..
    kang klu g solat mau berjam nak duk belit2 dpn cermin tu kak oi..hihi

    BalasPadam
  3. kalau aku leh pakai tudung belit belit kira debooom la. hahaha..

    aku ni kalau belit. kejap ja. pas tu hat belit belit tu semua mai dok serumpun. memang dasar tak leh berbelit belit . kahhhhhhhhhhhhhhh

    BalasPadam
  4. perghhhh....susah kot nak berbelit...cam pakai dh xnk buka ag...hahahahhahaaa

    BalasPadam
  5. adoiii wehh dikkk
    terbelit lahhh haku kalau ikut macam nie ..
    nie utk anak2 dara yg x der komitment lahh huhuhu

    BalasPadam
  6. Dh tua2 mcm akak ni maleh pulak rasanya nk membelit2kan tudung bawal ke...shawl ke pashmina ke...mcm lemas aje kena pin tang sana...pin tang sini. Dh tua2 ni suka yg ringkas aje lah, kot...huhu..

    BalasPadam
  7. ehem..cantik2 fesyen tudung terkini..mama pakai tudung biasa je..he2x..

    BalasPadam
  8. lah cuma belit tudung bawal senang eja 2 lg pn wnti hrs ada keyakinan dri x kira tua/muda kn kn.....?

    BalasPadam
  9. Ade youtube tutorial tak utk tdung gaya nie?

    BalasPadam
  10. Ade youtube tutorial tak utk tdung gaya nie?

    BalasPadam