Selasa, 15 Mei 2012

RESEPI MEE KARI TAK SEMPURNA



bukan je ada tajuk lagu kisah x sempurna by SAMSON..haaaaa menu pun ada yg x sempurna taw
rini lunch aku adalah MEE KARI TAK SEMPURNA by el ekekeke

ekceli msk mee kari ni smlm for dinner..ponin palahotak den nak pikio nak mkn dinner ape smlm...borin gak nasik jo kan...toing pya toing come out with an idea nak wat mee kari cehh skiping londong lak ekau yo el hahahaha..so aku wat lebih skit so tghari tadi dptlah merasa sekali lagi MEE KARI TAK SEMPURNA ni wakakakaka

w/pun bahan x cukup dats y bg nama MEE KARI TAK SEMPURNA...tp walaweiiiiiii sodap di tekak kami kt umah ni...nak kata kalah pekan lama (oldtown) mmg conpom kalah lah oldtown tu muahahahaha..harus puji diri sndiri...

jom skodeng apa bahan2 yg xsempurna dalam ini MEE KARI TAK SEMPURNA..

RESEPI MEE KARI TAK SEMPURNA by el

mee kuning
fishcat
fishball
udang kecik pun jdlah
sawi
bwg merah, bwg putih, halia (dikisar)
serbuk kari ayam 5sudu besar
sepaket santan
4sekawan (kkmanis, blawang, b.pelaga, bcengkih)
kiub ayam
isi ayam skit kalo ada
air
garam

cara: 

tumis  bahan dikisar bersama 4sekawan smpi nek bau..msokan serbuk kari yg dicampur air sikit..msk hgga kuar myk. Then baru letak isi ayam udang. Agak2 ayam dan udang msk separuh masokan air satu mangkuk. Msk agak mendidih pelan api masokan santan Kacau gaul baru masokan kiub ayam, batang sawi fishcat dan fishball. Akhir sekali garam. Siap pun

Sawi yg dipotong tadi dicelur. Mee pun celur gak taw. Letak togeder2 masokan kuah tadi
Ha siap pun MEE KARI TAK SEMPURNA uolss..hehehehe


selamat mencuba ngeh3x


8 ulasan:

  1. haha apala akak ni letak nama mee tak sempurna mcm apa je :p tp senang je resepi akak. nk tryla

    BalasPadam
  2. ok wat. sempurna le tu. kira ok ar. aku ni lagi la. tak pernah ku buat pun mee kari. yang sempurna ke yang tak sempurna ke. langsung tak ada.

    sekali lagi " Langsung ak de"!!!!!! kahhhhhhh

    BalasPadam
  3. klu mak buat nokss..kena letak nama yg sama gak ka??...sedapp wehh..cili padi x da ka?? lg terangkat punggung

    BalasPadam
  4. nampak fuhhh sempurna sungguh kot mee kari ni kak..
    hiks...saje la tu nak bg adik terliur.. :p

    BalasPadam
  5. eh dah sempurna dah nampak tu el..sedap ni..eh ..apaaa?Fasha sanda dah hamil?hihihi

    BalasPadam
  6. x sempurna pun bisa menggegar lemak di perut ku ekekke .

    BalasPadam
  7. Pepagi jengah, terus lapo nok, muahahah

    BalasPadam
  8. ehem..pandai el masak ya !!..kalau mama dtg penang..bolih masakkan mama mee kari tu ya..

    BalasPadam