Jumaat, 18 Mei 2012

CIKGU!!CANER PERKEMBANGAN ANAK SAYA TU?

seronok tgk anak kwn2 story psl anak2 derang bw homework balik umah lah
wat kad hari ibulah...pandai  itu pandai ini lah..haiiii anak aku?
bila jemput balik dr sekolah..tya..abg belajar ape kt sekolah rini?jawapannya sama je dr awal tahun smpi ke la...felik betul mama...mulalah mama nek hantu...kata cikgu ni ajo ke tidak?

dahlah buku xleh bw balik ke umah..homework pun xnpk..ni tadika apa ni?mula sesi kutuk mengutuk bila tidakpuas hati..

dalam hati dok panas tetiba

abg: mama..abg dpt buku baru sambil tunjuk
mama: ha!!!!!dah masok ikraq 2 biar betik
abg: mama ni bukulah..bkn betik
mama: biar betul abg..bila mama tya ntah hape2 abg jwb..tup2 dah msok ikraq 2 ni
abg: betullll..cikgu suh abah beli tadi

ha kan tulah bukan nak soal selidik dulu...mulut tu laser je nak kutuk2 cikgu hahahahaha
dasar mulut hantu...ekekekeke

tapi still xpuas hati gak..mmg dah tahu cikgu xbg anak murid dia bw balik buku...takut nti diconteng2..dikoyak dek adik2 kecik...hilang..n mcm2 lah..sbb b42 ni nah jadi..tu pasal cikg2u xbg bw balik..homework semua cikgu suh siapkan kat sekolah

ok ok ok..mama danish xpuas hati jugak...gigih pi tya cikgu kelas ngan cikgu ngaji tadi

mama: assalamulaikum cikgu (dah kenal satu sm lain sbb amek anak hari2)
ni saya nak tya pasal ahmad danish ni..caner dia pya bacaan ok ke x?
cikgu ngaji: ahmad danish..dia ok..dah leh hafal..tp kadang2 tu adalah lupa
mama: dia byk main x cikgu?
cikgu ngaji: ha dia ni lain skit..dia dgr ckp..budak2 lain tu jenuh saya kena jerit
kdg2 tu ahmad danish ni nak baca dulu..katanya mama suh baca baru leh main
mama: hahahah tulah saya dah kata kt dia..pastikan baca dulu..baru leh main
cikgu ngaji: ha puan jgn risaulah..dia ni bagus..alhamdulilah boleh ikut
mama: ha kalo cam tu lega skitlah hati saya cikgu..kalo x kt umah tu hari2 kena berleter 


ok ok g jumpa cikgu kelas pulak


aku: assalamulaikum cikgu..ni ha cikgu saya nak tya pasal anak saya tu ahmad danish caner dia skang belajar boleh ke?
cikgu kelas: ooohh ahmad danish tu semua ok..bagus dia tu...apa2 pun dia yang nak buat..
dah pandai eja skit2..paling pandai matematik
aku: ha!!!betul ke ni cikgu...sbb kat umah tu liat beno nak belajar...n saya plak xde ms nak ajo dia
cikgu kelas: ha bagus2 budak danish ni...semua boleh buat...cepat belajar..skang ni saya hanya tumpukan b.melayu, math n jawi jek..arab n lain2 tu blum start lagi
sambil tunjuk buku2 yg danish dah buat..danish ni saya tgk budaknye kreatif...
tapi yang saya xleh tahan tu..kalo dia wat salah...sure mtk maap...100x buat salah 100 kali lah dok mtk maap..hahahaha 
aku: dia mmg cam tu cikgu..

barulah lega skit bila dpt feedback yg baik dr cikgu2 tu..n dpt tgk hasil kerja sekolah danish

aku pun ckplah kat cikgu2 tu..kalo danish xmo dgr cakap..leh je kasi rotan hahahaha


buku ikraq 2



antara buku2 danish yg aku bw balik nak tunjuk kt abah dia nanti
 

ha dpt 4 bintang...ekekeke



3 bintang pulok
 

aba..ubi...ibu


flower kot..ntah hahahaha



ha dpt 100..sejuk peot mak ko danish kahhhhh
 

dpt A..sejuk peot abah ko danish...
 

cikgu kata..keje sekolah mmg tiptop danish cepat abiskan...then bila abis xtau buat ape..mula sesi melukis...hahahaha
 

ha xke tacing my heart bila tgk ni...hehehehe


nota bijik: danish ni aku peratikan...bila balik dr sekolah semua lupa dah apa yang dia belajar..tp bila kita recall balik kan..dia leh tangkap...mcm smlm...aku kata lah wow so big lah...tetiba


danish: mama..mama...bigggggggggggg sambil wat tangan besar2..pas2 dia kata mama mamaaaa smallllllllllllllllllllll sambil tunjuk mengecilkan tangan kecik2..

mama: aik tahu pulak hang big smalll..ok ok mama nak test...elephant?
danish: bigggggggggggggggggggggg
mama: alana
danish: small

kahkahkahkahhhhhhhh alana tu adik dia

then bila aku jerit2: abgggggggg where are you?
danish: mama...abg sini lah..hahahahah reply b.melayu plak ekekekeke

7 ulasan:

  1. hehehhh bijak abg danishh...mama kau jerk selalu syak wasangka...hahahaha..

    Haku rase danial takleh nak ngeja lagik kot macam Danish..haku tgk dok ABC tak lepas-lepas lagik...:P

    BalasPadam
  2. bijak bijak si danish ni. sejuk peyot hang el oi. Jadi abang kena pandai baru adik adik leh pandai.

    good boy danish. nanti ajar adik adik pulak yer.

    BalasPadam
  3. Tu dh dpt buku tue..anak aku start dr school dh kena bw balik buku..byk giler! Haizzz!

    BalasPadam
  4. haha comel je kak. tak sabanya nk ada ank sndiri :p

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah..hope abg success...

    Pssstt: ari ni MC kak..demam..huhu

    BalasPadam
  6. Hehehe, sonok kan tgk perkembangan anak, besa la Mak mmg riso lebih, aku pon sama... Ahahaha

    BalasPadam
  7. ehem masa2 & kisah anak2 yg indah utk dikenang bila anak dah besar nanti !!!..teringat `cik n` masa usia spt abg..hu2x..
    semua itu takkan kembali lagi..

    BalasPadam