Rabu, 25 April 2012

KRITIKAL!!!!


huwaaaaaaaaaaaaa..pg td amek anak tudung kuar dr almari..then baru bape saat dah lupa mana letak...jenuh mencari...otak suh recall balik...takat leh recall ms time nak amek kuar dr almari jek..pas2 dah lupa..huwaaaaaaaaaaaaaaaa last2 satu umah aku selongkar..tup2 ha ada depan mata je pun atas meja...adoiiiiii 

penyakit lupa aku dah kritikal sgt2...kdg2 rimas plak...kdg2 baru letak spek mata kt atas meja..dah lupa mn letak...

ritu ada kejadian aku g giant...dok kusyuk belek2 pinggang mangkuk..aku letak lah wallet kat tepi rak tu..sekali aku blah dr situ...cari2 lah wallet dlm handbag..haaaa panik ko...terus aku recall balik..haaaa teringat aku letak kt tempat pinggang mangkuk tu...lari 100meter beb..mamat hensem kiri pun aku x heran dah..kahhhhhhh...sib bek lah dpt jpe...dlm wallet tu dah  beratus2 ko duit aku...haa baru dpt gaji lah katakan..giler kentang tau jantung aku ritu...

spek mata...hp...wallet...kunci...apa je lah sllu aku letak mn2..sure lupa pya..tensen gua!!!org kata tiap kali beranak..byk urat putus..ha 3xberanak aku ni..byk lah urat yg putus..pttlah pelupa je aku ni

ada org kata salah satu punca cepat lupa sbb sllu mkn kepala ikan..perghhh kari kepala ikan mmg ..kepala ikang goreng..nak2 kepala ikan bawal..ha abis aku kokok mkn febret tu  beb..takan nak tolak kahhhhhhhhhhhhhh

kalo bab terminum air semut tu..jarang sekali

nak kuatkan daya ingatan boleh cuba petua ni :


makan/mnm
- Buah anggur hitam
- Madu lebah
- Halia
- Buah badam
- Susu
- Air zam zam
- Kismis
- Jus karot & madu
- Epal
- Kurma
- Ikan tuna
- Tempe
- Air soya

- amalan puasa sunat dan membaca al-quran juga dapat membantu meningkatkan daya ingatan
- dapat mempelajari lebih dari 1 2 bahasa juga dapat mengatasi masalah ini


nota bijik: dan aku lupa nak poskan adiah2 GA aku tu..sori sgt2 
aku akan pos ari Jumat ni eh (ni tuk yg adiah dr arwendanish)
 
 


12 ulasan:

  1. Haha apala kak el ni. Kurangkanla makan kepala ikan tu kak. Pastu bykkan makan makanan akak ckp tu

    BalasPadam
  2. adatla beb bila umur ala2 suku abad ni.....tapi kalo boleh takmola lupa2 ni payah...tp bab duit tak pernah lupa hehe

    BalasPadam
  3. kadang2 ade gak jadi cmtu kak..
    tibe2 g peti ais pastu xthu nak watpe..hikhik

    BalasPadam
  4. ell pun pernah juga jd kejadian lupa nih..dulu pernah sekali cermin mata sangkut leher baju kurung ..pastu lupa..cari punya cari dah berpeluh2 last2 baru sedar duk tergantung kat dada

    BalasPadam
  5. hari ni birthday uncle..hotlink bagi tawaran panggilan percuma ke semua orang yg ada hotlink jugak lah ...
    berbalik pada topik .... uncle lupa bawak henset ...kasi pang sedasss !!! hahahahah

    BalasPadam
  6. hg ni tau semua petua tapi kepala ikan jugak yg suka.. dah tu camno?

    en.somi mesti tergeleng2 tengok hang meredah serata rumah :)

    BalasPadam
  7. izan pun jadi juga macam tu. baru bape saat letak benda dah lupa kat mana. tapi mujurlah masih dlm keadaan yg terkawal....

    pasni kena kurangkan makan kepala ikan ye el...

    BalasPadam
    Balasan
    1. akk tumpang komen sini lah
      mencik .. sokmo kotak komen x leh kuar .. dikk .. tukar pop up komen lah dear huhuh

      ahahahha kes berat nie .. kalau biar , nanti ko x ingat nama anak2 ko dik .. kena makan kismis macam akk ekekek

      ps : org duk tanye dua tiga kali , dah dpt lom header yg akk buat tuu ????? erghhhhhhhhhhhhh

      Padam
  8. hahahaha ingat haku sorang jerk kena penyakit nehh...haku pon selalu sangat luper letak spek kat ner..kenkadang semua orang kena marah dan kena paksa carik spec haku...hahaha..

    kiter neh dah banyak urat putus gitulah kott...:)

    BalasPadam
  9. BIasalah la tu..welkam tu my club lupa ingatan. Muahahaha

    BalasPadam
  10. el..nampaknya penyakit lupa mama dah berjangkit kat mk & el ..hu2x..

    BalasPadam