Jumaat, 13 Januari 2012

Bekal Mama, Bekal Abg, Bekal Alana

hari rabu lepas aku ada msk dinner spageti bolonis..anak2 and en. somi mmg suka..sj msk lebih skit..nak bw bekal esok (kamis)...just perangat pg b4 nak g anto abg danish g skul...

tiap2 pg cm ni lah sejak abg danish skul kena bgn awal..nak prepare tuk alana..tuk dia..kdg2 aku pya pun ada...:)

abg danish plak..aku sllu bekalkan dia roti gardenia coklat 2ketul if kalo aku x msk pape tuk dia..if msk cam naget or nasi goreng..so roti xde...kt skul dia tu mmg ada bg mkn jam 10pg..sjlah aku mskan or spare ape2 tuk dia if apa yg kantin tu bg dia x suka..kan kannn..hehehe then plak tghari tu kul 12.30tgh ada kafa/qiraati so riso takut dia lapo sementara tgu aku amek jam 1.30ptg tu...apa yg aku bekalkan tuk dia abis satu skul tu dia hebohkan..

abg danish sgt suka sekolah tu..smpi pggey aku pun cikgu..tetiba aku kata aikkk...
abg danish kata alahhhhhhhhh abg silap lah mama..igtkan mama cikgu..amboi2 :)

bekal spageti bolonis tu aku..abis bedal bf smlm :) so tghari x mkn lew..so xyah nk rush2 nak amek abg danish skul lg..nak solat lg...

abg danish pya..naget ngan nasi goreng ikan bilis telur febret dia

ni plak tuk alana budak bucuk tu :) nasi lembik ngan sup ayam

nota bijik: w/pun ada kelam kabut n penat skit..tp tuk anak xpe..hati senang :)
congrat tuk alana skrg dah pandai turun katil sndiri..comel jek dia turun..b4 ni xpndi..dia kalo bgn dr tido..just duduk kt tepi katil..n bunyi sore aaaa..aaaaa..so means dia dh bgn n nk turun
so skrg xyah nak cemas2 kalo dia bgn..dia leh turun sndiri..yeaaaaaa :)

10 ulasan:

  1. aku dtg memberi rogolan
    wakakakaka!!
    tak boleh blah punyer ayat.

    rajin nok ko siapkan makan si alana tu. aku dulu hntr BS.. hantar gitu jek sbb sume BS yg sediakan. sampai masa amik pun dia bekalkan utk mkn mlm bby.

    BalasPadam
  2. wehhhh rajin hang, aku tengok pon dah selera, huhuhuh!

    BalasPadam
  3. rogolan??..x agak2 ko noksss....nak mama rogol ka??...

    wahh rajin nyer hang kan...prepare bfast for them...nanti tumpang tok Dani skali ok...

    tettttt

    BalasPadam
  4. Ko ni x agak2, aku nak tekan butang td tu teragak2.... Wakakakaka

    Sedap spgt tu, hang gn perasa ape tu beb?

    Betol kata kakngah tu, aku dl antr ank gitu je ke bs, Dia yg masak sume...kehkehkeh

    BalasPadam
  5. hmmm.. sama la kita el. aku pun sibuk pepagi wat bekpes tuk mirul. walaupun mirul tak makan. makan nugget seketul je pepagi. hehehe..

    Tuk Aleesya aku tak harapkan bb sitter, aku masak moi. pas tu aku mesin & tapis letak dalam botol. 2 botol sehari aku bagi kat bb sitter.

    Amirul dulu pun sama. Aku tak suka bagi nestum ke hape ke. menda tu semua sampingan je. tul tak?

    BalasPadam
  6. rajinnyer ko el, len2 eh? tabik spring laju2 :)

    BalasPadam
  7. bawak bekal mmg berkat.....lagi sedap & bersih dari beli...

    BalasPadam
  8. ehem..mama respect kat el..masih sempat masak utk keluarga..mama pulak..hukk2x..asyik menunjuk je..

    BalasPadam
  9. amboi2 .... speghetti mak nyeeeeeeeee .. bukan mainnn mantopsssss ! ..

    dikk ko kena buatkan akak kalau akak ke penang tau ! .. ;)

    BalasPadam
  10. ish..ish..bagus ler hang. Wlpn bekerja sempat buat anak2 bekalan. Bagus sebab anak2 tetap makan dari masakan air tangan ibunya jgk wlpn ibunya bekerja..

    BalasPadam