Jumaat, 30 September 2011

Designer kita lg terbaekkkk

ok seyes baju memey yg berverawang2 tu ntah hape2 jek kan...itu ke yg dikatakan juta2 tuh..yg nk msok muzium tuh....hahahaha aku jangkakan giler kentang punya gempak

tp seyes baju ms sanding kt johor design Hatta Dolmat ngan Rizman Ruzaini seyes gojes sgt2

Baju rekaan Rizman Ruzaini

Bagi Rizman Ruzaini pula, mereka menghasilkan gaun Memey dengan mengambil inspirasi daripada gaun rekaan pereka fesyen antarabangsa, Elie Saab. Memilih rona putih dan merah jambu, gaun moden ini mewah perincian batu permata.

“Dianggarkan terdapat kira-kira 1000 butir permata yang saya gunakan dan semua itu adalah asli. Saya gunakan fabric berwarna putih dan merah jambu kerana saya memilih konsep perkahwinan Inggeris untuk busana ini. Walaupun meminjam sedikit idea daripada Elie Saab, tetapi pada dasarnya, gaun ini adalah ilham kami berdua,” ujar Rizman.

Rekaan Hatta Dolmat
sukalah ngan hatta nie..design dia semua gojes2 hehehe
xmo ke sponsor tuk aiiii..:)

Menurut Hatta Dolmat, dia mengambil masa dua bulan untuk menyiapkan gaun berona merah jambu dan pic itu.

Dua2 baju ni rege RM30K


tp x leh kalahkan baju wedding nieh..ni baru gempak abis kahhhhhhhhh
Veil pengantin yg pjgnya 3km..nah amek veil ni tutup skirt memey voleh...alahhh dh terlambatttt..papepun dah selamattttttttttttt kehkehkehhh




ha..aku bygkanlah baju verawang tu mcm nieh..tp non ado..gempak je juta2...tgk2 skirt pendek..crown besar gedabak...katanya tema old New York la katakan kahhhhhhhhhhh


Jom Kita Skodeng 3 Bradik Ni Buat Ape Heyyyy

Skrg nieh bila alana dah mula duduk n merangkak..sng skit keje aku..kalo x asik nak dukung aje...then skrg dah pndai main sndiri..bior dia ngan dunia dia kahkahkahhhh

Nilah kalo adik dh pndai main ngan kakak n abg...adik dibuli tp sgt2 seronok bila 3 bradik ni main sama2..gelak sama2...hehehe

Adik yg xbising pun kena buli...tu kotak abjad tu abg danish yg buatkan..dia letak atas kepala alana...hahaha jdnya...gelak lah kami tgk alana cengitu miahahahaha

Tgk tu xdihiraunya kotak2 tu atas pala dia...main je dia tau

Cantek x topi saya hehehehe...ini topi abg danish yg buat heyyy

Kusyuk main ngan tudung tuperware

Abg danish yg punya angkara ok..hahahaha
manis tul senyuman kamoo abg...:)

Ni budak sgt busuk macam taw
Bukan takat duduk or merangkak..skrg dh pndai panjat2 ok


Video kejadian smlm ahaks

Khamis, 29 September 2011

Menu Org Sakit

smlm aku mc...sakit x leh menahan dah...cukup pakej...batuk penin demam sakit badan perghhhh..aku ni jarang beno sakit..sakit pun kejap2...petang2 baik ler..ni x...satu hari pun x abis2 sakit..terus dpt mc..lega skit..leh rehat w/pun palahotak dok teringat keje2 kt ofis tu
petang smlm seharian x mkn...lapo plak...nk msk..adoiiiiiiiiii xlarat..igtkan adalah org tolong belikan..hermmm mimpilah kan hohohoho...so bila teringat mlm kang anak2 nk mkn ape...gigih gak lah msk w/pun kepala dah tingtong...berfeluh2 kt dapur huhuhuhu
jdnya apa yg aku dpt masak




















tadaaaaaaaaaaaa

Nasi Ayam Org Sakit

yg xde..sos cabai ngan kicap je...hahaha
gigih tuh msk nasi ayam...doc kata jgn mkn pedas2..nti ssh nak ilang batuk tuh
so bersup2 ni lah menu org sakit kannnnnnnn
lgpun anak2 pun suka..derang tu gemo mkn bersup2 nieh
so rini mkn nasi ngan sup lg..balik keje terus perangat...sng koje ngeh3x


Rabu, 28 September 2011

Seperti Syurgamu

DEMAM + PENIN + BATUK + LENGUH + SGT LEMAH
= MC


ms otw g klinik smlm...dgr lagu ni tiba2 terdiam sambil merenung jauh diluar tingkap kereta..
ada sesuatu bermain di kotak fikiranku...hermmmm

Mama...Abg Sori...Mama...Abg Mintak Maaf

Mamaaaaa....abg soriiiiiiiiiiiiiiii
Mamaaaaa....abg mintak maaf
abg x buat lagiiiiiiiiiiiiiiii

tulah ayat yg terpacul dr mulu abg danish...dimn mama beliau meraung kesakitan dek 3 jari tangan beliau terkepit pintu kereta...BOOOOOOOOOMMMMMM pintu kereta ditutup oleh anak teruna beliau ngan hebatnya dimn 3 jari tangan mama dia xsemena2 terkepit...menjerit x ketentuanlah si mama beliauuuuuuuuuuu...menangis teresak menahan sakitttttttttt..SAKIT OK..

x abis2lah anak teruna beliau mintak maaf...sori berkali2 x diendahkan oleh mama beliau...sakit yg x menahan lg..terbaring di seat belakang kereta bersama bb alana..bb alana terpaku tgk mama dia menangis....sakitttttt sakitttttttttttt kata mama danish..kehkehkehhh..sambil2 tu abg danish dtg urut2 jari tangan mama beliau
meh sini abg tgk..smbil urut2 smbil mulut kata sori2...:)

adalah dlm 5minit baru sakit lega..tu pun rs kebas2...dan abg danish x abis2 lg mintak sori...yelah yelahhh kata mamanya

sayang abg

Selasa, 27 September 2011

solid food for my bb

alana dah ckp 6 bln..so mmg xcited nk bg dia mkn solid food
b4 nie x bg dia rs skit2 jek..tp start ari mggu lepas...dah bg dia mkn bubur nasi kosong sj..
tp byk brg x ready lg..nak bli slow cooker lah sng skit nk msk bubur
mls nk bgn pg2 nak buat smua tu..dah lah kejap2 bgn kejap2 bgn..tido pun 2 3 jam shari...
so pas solat subuh sure tido balik..barang 10 min pun jd lah nk lelap mata...huhuhu

this her 1st solid food today means ahad lepas
aku ikut rules...4 days mkn bubur kosong
n satu puree...aku buat puree prune
so pas 4days nie..leh tgk ..alana cirit ke..muntah ke..x mkn ke..so disitu
aku dh bg tau bs aku suh pantau..so kita leh tgk alana ni alergik tang mn
bubur kosong + susu badan

sunsweet prune aku buat jd puree
mkn campur ngan bubur tadi..n snek tuk petang plak


comotnyaaa

alana jerit2 nak lg...sedap kot hahaha

so esok...menu
bubur + susu badan + brokoli..nyum2 hahaha

sok pagi2 mama beli pisang wat puree lak for snek petang eh

BABY IN BAJU RAYA CONTEST

" GRAND PRIZE FOR FINALE SEASON
"VACATION" 2D1N & SPONSOR BY aNJe a.k.a MaMa_BaLQiS"

teruja tgk hadiah itu..terus teruja nak join


penganjur: -





antara penaja2 contest ini:-



berminat nak join ape lg..klik banner atas tu eh...gud luck olz :)


ku pertaruhkan gambar ini :)

Nur Alana Delisha 6 bulan

Sabtu, 24 September 2011

Apash Sweet Treats: FIRST GIVEAWAY


Camne nak join??

  1. Dialu-alukan menjadi follower blog Apash Sweet Treats. Tiada paksaan. ^___^
  2. Letak Giveaway Banner di side bar blog anda berserta link back to this post.
  3. Buat 1 entry tentang giveaway ini.
  4. Tinggalkan comment di sini berserta dengan link entry anda.
  5. Tarikh tutup penyertaan 10 October 2011 jam 8.00 pagi.
klik banner atas tu kalo berminat nk join..daaaaaaaaaaaaaa

Jumaat, 23 September 2011

Busana perkahwinan Memey jadi pameran muzium

20 Sep - Selepas menggemparkan ramai dengan pengumuman persiapan majlis perkahwinan yang dikhabarkan mencecah RM12 juta, pasangan kontroversi, Memey Suhaiza dan Norman Hakim yang bakal diijabkabulkan 24 September ini mencipta satu lagi sejarah dalam dunia perkahwinan selebriti tempatan.

Baru-baru ini digemparkan di beberapa laman sesawang hiburan bahawa busana pengantin rekaan pereka tersohor dunia, Vera Wang yang bakal dipakai oleh Memey semasa majlis resepsi bertemakan New York di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur akan dipamerkan di Muzium Negara sejurus selepas majlis tersebut tamat.

Bukan sahaja gaun ciptaan Vera, malah sut persalinan Norman serta kasut pengantin bertatahkan mutiara tajaan Rafflesia turut akan dipamerkan yang disifatkan wajar sebagai tatapan generasi akan datang.

Tentu sahaja perkhabaran ini mengundang keterujaan pasangan bakal mempelai ini kerana ia pertama kali berlaku di Malaysia. Namun tidak kurang juga yang mengecam bukan terhadap gaun tersebut, sebaliknya mempersoalkan keistimewaan si pemakai yang tiba-tiba dijulang tinggi waima pencapaian karier seninya tidaklah segah mana juga belum pernah mengharumkan nama negara seperti mana penyanyi nombor satu negara, Dato' Siti Nurhaliza yang wajar mendapat penghormatan sedemikian. Jika dinilai dan ditimbang tara dari segi populariti dan pencapaian, gaun perkahwinan milik Siti lebih wajar dipamerkan untuk tatapan ramai.


nota bijik: pasti ada yg marah kan..tp aku nk tergelak tgk derang komen kt SINI gelak guling2 sorg td kt ofis..antara komen yg sgt kelako: -

Sesiapa yg masih simpan baju pengantin nenek atau moyang dia bolehlah hantar ke Muzium Negara...Lepas ni tukar namalah jadi Muzium Pengantin...

Aku ada letak kasut sekolah aku kat muzium.. pi la tengok

aku sumpah takkan masuk dah muzium tu...jom kita pakat ramai2 mogok tak masuk muzium...meluat!!!...ramai lah org suka rampas suami org nanti sbb bila kahwin blh letak gaun kat muzium...aku nak letak kain buruk boleh...

tak sangka ye....kat malaysia ni....orang yang kena tangkap khalwat...kahwin di sponsor...gaun yang di pakai perampas suami orang.... di tayang kat muzium... gempak sih...mari kita ber khalwat ramai ramai..buat malu islam je...Malaysia Boleh!

ok ok korg bclah sndiri..x thn gelak dah nie..meh gelak sm2 ok...:)

Khamis, 22 September 2011

Cantek Baju Memey

berkenan tgk baju derang nie..cantekkkk
kaler torquise (tul ke eja tuh) ngan cekelat x sangka bila dimatchkan
npk cantek kan kan kann

gambar pra-perkahwinan memey ngan norman
kedit to Iezla Bridal House

x sabo nk tgk majlis resepsi derang kt Crown Plaza yg juta2 disponsor tuh

Mataku Cantek

wakakakaka xde maknanye cantek kalo bengkak cam tuh miahahaha
dah 2 hari mata aku sebelah kiri tu bengkak ala2 manja..bukan akibat skodeng LAKIku
akibat digigit oleh natang mana ntah...sakit n gatal2 lew
2hari lah menangis tanpa sebab musabab kehkehkehkeh
so far dh 2x mata bengkak..huhuhu
rini cam dah x gatal n x ngis dah hahahaha

Hari Persandingan Dila n Alin - serba merah

Anak aku 2org tu ilang kemana ssh lah deme tuh

Tema Merah katanya

Bln 10 moh ke benta kole lipis

Teringat time2 aku dulu cam ni gak hehehe

Rombongan pihak panten lelaki


Arwen wif maklang

chessse

Hantaran pihak panten pompuan

Upss tumpang lalu kejap ahaks

My superhero wif hero n heroin :)
(tgk alana hat kecik tu muka xleh bla hehehe)

My luvly abah n mak
(ssh nk tangkap gmbr abah..sbb dia x suka..mak cool jek) hehehe

Kumpulan kompang n marhaban

nota bijik: bulu mata ntah kemn wekkkkkkkkkkk

Rabu, 21 September 2011

Pelbagai Gaya Mereka Terutama Si Dia :)

Lokasi: Di dalam Masjid Ubudiah Kuala Kangsar
Terlibat : Danish (baju merah), Arwen (gaun pink), Jirul (baju pepel), Nabil (baju koko)
Jirul n Nabil kezen danish n arwen

gelak sorg2 tgk gelagat anak aku lg2 danish the hensem boy ahaks

arwen tu dah kena pengaruh abg dia ultraman hahaha sabo je lah

depa dua ni mmg close...mandi pun sm2 hehehe
danish 4 taun..jirul 6 taun..

hahaha hat ni gelak tgk gelagat derang..lawak2

tgk arwen..xabis2 ultraman kahkahkahh

ni paling best..kahkahkahkahhh danish mcm nak mengazan..yg arwen lak kemain dia..jirul wahhh wahhh kahhhhhhh sakit pinggang duk gelak

pic ni x leh bla..tgk anak aku danish cam pelajar sekolah agama...ensem ko nak hehehe

cam budak besor ha kau


suuuuwit tul pic nie..like2 billion2

ikut sapalah muka kamoo kalo x muka mama kahkahkahhh en. od sila pitam ok :)


budak ensem yg jd tumpuan photoG adik aku ritu

nota bijik: rmi yg kata danish ni cam fomfuan..gara2 rmbut dia n muka dia tuh sgt suwittt hehehe...bila org tya..aku suh tuan badan jwb...abg laki lah..ha tu dia tuan badan dh jwbkan ahaks