Khamis, 22 Disember 2011

Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi


ayam masak lemak cili padi ni sllu gak lah jd menu kami sekeluarga sbb ianya sng nak msk..campak2 je..ermmm korg kalo msk menu ni ada x msokan belacan?sllu aku msk masak lemak cili padi ikan or telur xmsok pun belacan..tp kali ni tuk menu ayam ni aku msokan belacan bakaq..terasa kick wooooooo...hahahaha then nak2 taruh cili padi tu byk2..perghhhhh berasappppppp mantop seh..perghhhh angkat bakul puji diri sndiri kahkahkahhhh...apa yg penting bila tgk en. asben mkn bertambah2...bila terasa badan berat/gemuk kita lak disalahkan wakakakaka sabo je lah....

Resepi Ayam Masak Lemak Cili Padi

tuk resepi ni sng sj...tumbuk cilipadi, belacan, kunyit hidup, bwg merah, bwg putih. Aku suka tumbuk ngan lesung batu tu..kalo nak blend x kick plak sbb takut terlalu hancuss. Then campak terus dlm kuali/periuk. Masokan ayam. Tumis bahan tumbuk ngan ayam tu tadi tanpa minyak. Agak2 dah sebati ayam tu baru masokan santan pekat n santan cair. Then masokan serai dan serbuk kunyit sedikit. Msokan juga 2 keping asam keping. Garam secukupnya. Wallah siap..nyum3x

nota bijik: kdg2 masak lemak ni lain2 citarasa n bahan2..kalo nak kick lg msokan nenas perghhhhhh asikkkkkkkkk muahahahaha