Khamis, 8 Disember 2011

CARA MEMBUAT PASPORT

ha x abis2 lg ke dok tgk AA yg tgh hangit promosi 10sen tu hehehdah setel booking???kemana yob: ke tgh sakit jiwa AA tgh jem giler babas..smpi la x dpt2 wat booking segala

deme yg nak ke luo negara tu ha g tgk2 sama pasport tu kot2 dah expired..tak ke naye je smpi2 tunjuk pasport dah mati miahahaha..ha yg ada PTPTN tu...bayo abis dulu ye..baru leh lencung2 taw...adoiii dpt bonus ni insyallah nk buat paspot tuk aku ngan anak2...mn tau kot2 ada rezeki taun dpn dpt bercoti ke luo negara
jom buat pasport ekekeke

Sijil Perjalanan Persendirian


Bayaran

RM100 untuk 2 Tahun
RM300 untuk 5 Tahun

Harga Lain
RM150 untuk 5 tahun (hanya untuk kanak2 yg berusia 12tahun kebwh)

maklumat lanjut sila klik SINI



Sijil Perjalanan Berkumpulan

Hanya Sah untuk perjalanan ke negara-negara ASEAN

Harga RM200

Cara-cara memohon:
1. Pemohon mestilah tidak kurang dari 5 orang dan tidak lebih dari 20 orang untuk satu (1) kumpulan.
2. Warganegara Malaysia dan memiliki KP biru) dengan salinan
3. Melengkapkan borang IMMIOIA (isi kt pejabat)
4. Bagi pemohon dibwh 18 tahun:
- bapa mestilah hadir untuk menandatangani borang A1B1 (keizinan bapa) semasa membuat permohonan.
- salinan KP bapa
5. Dua (2) keping gambar berwarna bagi setiap pemohon

Tempoh Masa
9 bulan

maklumat lanjut sila klik SINI