Sabtu, 5 November 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

sunyilah ari ni..rmi yg dh balik kpg...lg2 org yg belah2 ganu n kelate..sure happening time raya aji ni kan...aku rini masih lg bekerja..mls nk amek cuti..nk simpan cuti tu...sbb next year abg danish dah mula sekolah..

smlm balik2 keje...npk mil tgh bersila..ape lg tgh menganyam ketupat...cm biasa hari raya jek sure ni juadah yg pertama mil aku buat selain cuq peneram tu..hahaha..
takan menantu hantu tgk aje...w/pun mood raya non hado... menantu hantu ada perasaan ok...so far kalo alana x buat pagai ok jek..tp kalo buat pagai..jgn harap nak sentuh ape pun talakkk boleh wooo..hehehe..tp mood alana petang tu ok..so menantu hantu ni boleh la tulun mil beliau...aku kena buat gak ketupat nie..bkn sllu buat pun time raya aje..sat g lupa lak cara2 nak buat...ssh plak kalo mil dah xde...so alhamdulilah pantas je aku buat..hope2 nti lama2 xlupa ler..hehehe

dlm dok buat2 tu kan...hati dok teringat mak kt kpg..mak suka sgt ketupat kacang nie..sob3x
aku x dpt balik sbb kami wat korban aqiqah tuk ketiga2 anak kami :)

mula..letak pulut tepi daun gini :)

pas2 pusing jd tiga segi cm nie :)
kan daun kt atas tu korg tarik masok ke kanan
tp make sure daun tu tutup semua pulut

then terus jd cam ni..hahaha aku x tau nk explain caner..
masokan daun tu dlm daun yg bertedan tu..

ha jadilah cam gini..FAHAM!!!lantak kome muahahahaha

ketupat dah siap...xcantek lg..aku dah abis buat..mil potong lelok..msok esbok
sok baru rebus lor

tgh aku dok buat ketupat tu..mil buatkan cekodok pisang
comel2 kan cekodok mil aku..cam dia gak le..kecik molek hahaha

tataplah wajah bajet lawaku ini tuk uolz di hari raya ahaks

oklah dikesempatan ni..aku nk ucapkan kt uolz
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA
mkn2 tu igtlah aku di sini ok