Selasa, 29 November 2011

Resepi Kebab Ayam Daging

asik2 mkn nasi..mee jemu jugak kan
ape kata ubah selera skit..hahahaha
apa kata rini kita msk kebab pulak...sng nk mmpus miahahaha

ari sabtu lepas dah merempit ke giant tambah bhn2 nak wat kebab
resepi ni aku main hentam jek..tiap kali kalo beli kebab ni aku sure tgk
org yg msk daging/ayam kebab tu caner..so aku praktikan kt umah
alah msk inti kebab tu cam kita msk inti karipap..ataupun kuah spageti
tp kenalah msk kering2

so ape lg..pas balik keje ari sabtu tu terus bersilatlah
anak2 xde..ikut bs g kenduri..so aman skit jiwa aiii ok

inti daging

inti ayam (paling aku suka)

tadaaa..kebab ayam n daging sudah siap tuk dingap

kebab tu adalah dlm 5keping..potong2 dah 1o keping...hahahaha..jimat2

Resepi Kebab Ayam/Daging

Bahan Inti:
Dadu bwg besar
Dadu buah tamato

Daging/Ayam tu boleh pki daging beger or cincang
(ayam tu aku pki beger ayam..alih2 ada daging cincang aku pki je lah tuk wat inti daging)

Sos tamato
Sos cili
Serbuk oregano (kalo ada)

Daun Salad
Mayonis
Garam

Mula2 kebab haruslah dipanaskan dlm oven dlm 1/2 min (jgn lama nti keras)

1. Goreng daging cincang/daging beger yg didadu smpi msk
2. Msokan bawang. Goreng smpi bwg agak layu
3. Msokan tamato. Kacau gaul
4. Msokan sos tamato n cili.
5. Msokan serbuk oregano n garam. Masak sekata Wallahhh siap :)

Potong kebab kepada 2bahagian. Sapukan mayonis dalam kebab tu. Msokan salad. Then masokan inti tadi. Akhir sekali sapukan sos cili n mayonis di atas inti.

Senang bukan hehehe

pd mereka yg jaga badan..boleh je ubah suai inti tu..just letak salad/timun/tamato and ayam yg dipanggang or dgril..campur2 semua letak mayo n sos cili..wallah siap Kebah Vege hehehe


Selamat Mencuba