Rabu, 17 Ogos 2011

Bedal je lah

assalamualalikum..slm 1msia
hari ini penang cuti nuzul quran..tp company aku x observe..teruk betul
papepun Selamat Menyambut Nuzul Quran
xtau nk letak tajuk n3 apa..bedal je lah

dah puasa ke17 pung..alhamdulilah smoga kita semua dipanjangkan umo n dpt beraya bersama2 ye...
wiken lepas..x sempat nak buat n3 psl menu berbuka...mak budak 3 org ni sibuk melayan anak2 hehehe..

sabtu lepas..aku msk skit jek...Spageti Bolonis..Nasi Goreng and Kuih Ketayap (ya Allah byk gak aku msk kehkehkeh)..nak perabis nasi yg ada balance jumaat lepas..xmo bazir..tggl skit tuk sahur aku jek..en. od x payah dia keje mlm...xde gambar sbb lupa nk amek

ahad plak..aku msk Mee Kungfu ngan Kuih Talam Gula Merah..ada gak aku msk nasi ngan ikan sardin..takut2 en. od x kenyang..tp dia mmg x leh go dah..kenyang katanya..xpelah nasi ngan ikan sardin tu leh panaskan tuk bebudak tu mkn esok plak...

Isnin lak..kami mkn kt luo...haii lega skit...leh rehat2 kan badan...b4 berbuka tu sempat terjah butik anakku nak beli baju tuk Alana...dptlah selai 2..x menarik sgt..then tya kt en. od..ritu aii yg pilih tmpt mkn..so today uuu plak ok...terus en. od kata...Kenny Rogers je lah eh...aii poloo hahahaha

Selasa (smlm) jeng jeng jenggggggg..korg nk tau..2 3 hari dah aku bw kuo ayam kt esbok tu letak kt bwh..igtkan nk msk ayam..tp tu lah lain jdnya..so smlm msk jugak ko ayam...balik2 keje..en. od terus kata..jom pi Jawi..aku igt x jd...tya dia..dah bgtau ke mak kita nak berbuka sekali ngan dia...x katanya...dah gitu..tgu aku msk kejap...kejap je bg ms 1/2 jam...pongpangpong aku kt dapur..taraaaaaaaaa sempat msk Nasi Minyak ngan Ayam Ros...
dlm kul 6 gitu terus kami gerak ke Jawi..jem giler jalan..ngam2 smpi sn dlm kul 715.
Mil aku kata..mak x msk apa2 pun...aku kata..xpelah mak..elly dah msk kt umah..siap bawak rice cooker lg ko..kehkehkehh...seronok tgk mil aku berselera mkn..w/pun dia just mkn Nasi Minyak ngan kuah Ayam Ros sj...tp mil aku tuh ada msk Gulai Pisang..ok sedap...
Pas solat terawih baru kami gerak balik...mil balik Penang 23hb..adoii kecoh la rumah nti..hahahaha

Mee Kungfu (aku pki spageti..mee aku dah blacklist)
nak resepi terjah SINI

Kenny Rogers Chicken Black Pepper

Muffin

Nasi Minyak wif Ayam Ros

Resepi Nasi Minyak Ala El
Beras dicuci n ditoskan
Msokan air mcm biasa

Tumis Bwg besar, bwg putih, halia (semua ni dihiris) bersama ngan kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang, buah pelaga dengan minyak sapi (lebihkan myk tuh)
Tumis smpi layu n campakkan ke nasi td. Taruh garam n susu cair. Hiaskan ngan kismis. Siap