Selasa, 5 Julai 2011

Ayam Ros Anis Icip2

smlm x taulah nape lah alana mengamok
slma ni bs dia dok bg tau lah dah 2 hari dia mengamok..ngis2..tido pun kejap2 jek
rini baru aku dpt rs...b4 ni ok je
fuhh penat gakk...nak2 plak alana kalo ngan aku leh lah tahan diam dia..tp ngan org lain xmo lak
sakit perut ke...ke aku mkn bukan2...adoii fenat x tu x tau nk ckp ngan alana ni

ahad lepas dok layan kerenah alana...aku tgk lah rancangan msk2 dikendali oleh anis icip2 tu..tp kat tv3..rasa2 x salah aku program tu
dia masak ayam ros ngan nasi jagung
tgk cam sng..so aku pun ape lg..terus torai resepi dia
menu ni tuk mkn tghari smlm bru gigih nak update..sbb smlm xcited nak update muffin choc tu..a'ah mmg teruja muffin ku menjadi ahaks
igtkan nk buat nasi jgung sekali...riso lak nti anak2 aku x mkn..deme ni x mkn jagung
mayb bln pose aku torai lak

Ayam Ros Anis Icip-Icip

Closed up...terangkat weiii (harus riak ok)

nilah budak yg mengamok 2 3 hari ni...apehal x tau ler


resepi AYAM ROS ANIS ICIP-ICIP

2 gengam cili kering
4 ulas bwg putih
2 ulas bwg besar
2inci kunyit hidup
2 btg serai
jintan manis
jintan putih
biji ketumbar
kas-kas
(A: semua ni diblend)

kulit kayu manis
bunga lawang
bunga cengkih
(B)

5 ketul ayam (digoreng stgh msk)
sup tamato

cara:
tumis bahan B. Naik bau msokan bahan A. Masak smpi naik minyak. Pas2 msokan ayam. Kacau sebati. Masokan sup tamato.Kacau smpi ayam masak. SIAP :)