Khamis, 11 November 2010

Antara Mak dan Abah

aku kalo tepon kampung sure nk ckp ngan mak...bila tepon abah angkat..sure tya..mak mn..pggey mak jap..x penah nye nak sembang ngan abah aku...ntahlah...aku lebih rapat ngan mak aku..x reti aku nak sembang ngan abah aku..kdg2 sembang gak..tp x lah serancak sembang ngan mak aku...dulu abah aku garang woooo..mak aku lah yg sllu pujuk aku

tiap2 kali call derang sure:

aku: assalamualaikum
abah: wslm
aku: abah...abah sihat..mak mn?
abah: sihat je...mak?ada..
aku: pggey mak jap..nk ckp ngan dia

tu lah kata2 yg sllu aku ckp kalo aku tepon kpg...xde lain x abis2 nk ckp ngan mak mak mak..ngan abah..kejap2 jek...kalo balik kpg pun...aku lebih suka berkepit ngan mak aku...ngan abah x pun..od yg layan..kdg2 tu tgh dok sembang rancak ngan mak..abah selalu kaco...dia datang kami semua pakat diam...dia pun tau sllu gak kata..amboiii hangpa ni kalo dpt sembang...kemain..tu senyap tu ada ape la tu..hahahahaha...

mmg aku rapat ngan mak..apa2 pun aku cite ngan mak...even psl keje kt ofis tu ritu aku tension smpi aku ngis2 mengadu ngan mak..mak ada gak tulun cari keje tuk aku...tiap kali ada keje kosong dlm paper..x sudah2 bg tau kt aku..haaa...ni dlm paper ari ni ada jawatan kosong..pi la tgk kt tenet...hahahaha...mak aku kata sabaq2...nti ada lah rezeki hang tu...

dulu kami ada mslh kewangan..tiap balik kpg..mak x sudah2 bg kami duit buat belanja..mak xnak tgk aku susah...ni aku nak beranak tiga ni..dia mmg susah hati...ms raya ritu
kami ada bg derang duit raya..xdelah byk tp ada lah tuk depa..tp mak xmo..mati2 xmo terima..sbbnya dia tau aku pun susah gak...tp aku bg gak..bkn sllu aku bg pun...:(

korang lak cm mn?mn yg lebih rapat ngan korang????