Rabu, 11 Ogos 2010

Serangan Pertama - Juadah Berbuka Ku

asalamualaikom semua...caner pose..harap semua baik aje..so caner lak juadah berbuka awal ramadan ni..sure semua kepingin pelbagai juadah baik yg rajin msk di dapur or rajin membeli di pasar2 ramadan..hahahaha...kalo g pasar ramadan tu sure rambang mata...psl tu la aku x rajin g...semua nak..itu ini..w/pun sekecil2 kuih tu pun mahal dah skrg kan...hahahaha...so jom ikuti juadah berbuka aku kali ni jeng jeng jeng...simple jek xdelah hebat mn cam korg2 tu sure penuh meja kan..aku ala kadar je sbb berdua laki bini..anak2 pun kecik lg..hahaha

2 3 hari b4 pose aku dah aim nak wat murtabak...x kisah lah mini ke besar ke bhn2 semua dh ada..cuma tambah beli daging cincang ngan kulit popia..ye kulit popia ni aku jdkan sebgi roti murtabak...SENANGGGGGGGGGGGG GILERRR beb..hakhakhakkk

inti kari daging cincang letak atas kulit popia

balut 4segi

tadaaaaaaaaa...siap...caner ok x?yahooo 1st cobaan berjayaaaaa
kalo kt pasar ramadan jual RM1-2 kan...jimat2

siapppppppp di hantar kepada bbsitter ku sebelah umah hehehe

see..tgk betapa byk yg aku dpt..kalo beli mau abis RM10-15..
aku dpt buat dlm 10-12 keping yiharrrrrrr

ni pulak kari daging aku buat sekali..buat skit jek 2 3 ketul ayam...jdlah kami berempat...sng boleh mkn ngan nasi panas n murtabak tu..
jimat lg hahahaha..simpan tuk sahur sm

aku kalo berbuka jarang mkn nasi..od jek mkn...so aku balun bubur lambuk ada surau kt kpg ni tiap kali bln pose sure ada..so suh od g amek td petang...sedappp abis aku sorg mkn..kenyannggg jimat lagiiiiiii hahahaha

ni wajib ada..berlambak2 org kt kpg ni bg..tp kurma ni td petang org surau antar....aku rs skit..amboiiii sedap giler la kurma ni...jimat lg...hehehe alhamdulilahhhhhh

resepi daging cincang
1) daging cincang ramli 1/2 bungkus 2) 2-3 bwg besar dipotong dadu 3) 2-3 biji bwg putih dipotong dadu 4) serbuk kari daging 5) 2-3 ubi kentang dipotong dadu 6) daun sup (jika ada)
7) garam 8) 3 biji telor 9) kulit popia size besar

cara:
goreng daging smpi empuk. Masokan bwg besar n bwg putih. Masak agak2 dah layu. Masukan ubi. Then ubi agak layu msokan serbuk kari. Kacau gaul. Agak kering masokan air sedikit. Then msokan garam dan daun sup.
Dalam satu mangkuk pecahkan telur n pukul. Masokan daging cincang td n gaul rata. Ok boleh letak atas kulit popia. Balut empat segi. Then msk atas api sederhana. Agak2 dah kekuningan angkat...SIAP. (jgn terlampau garing nti mkn keras pulak kulit popia tu)

nota bijik: kalo rajin korg leh buat sendiri roti murtabak tu..aku non ado maso daaa...lupa lak bg tau..buat air sarsi je td...:)