Isnin, 23 Ogos 2010

Ketayap..Spageti Meatball..Sardin Puff..Popia/Samosa dan Nasi Tamato

assalamualaikom semua..adoii dah 3 hari x berupdate blog..ade x org yg tgh tgu aku update ari2 ni...ada ke org yg ikut perkembangan aku ni..tp aku nk ucapkan berbyk2 terima kasih tidak terhingga pd korg yg sllu dtg blog yg ciput ni..x dpt aku nak balas jasa2 korg ni (huhuhu sedih sbb mmg kalo time mggu skrg ni bz sgt2..tmbh2 dah berbadan dua ni fenat tu mmg 200% lebih kdg2 tu rs xmo buat satu kerja tp apekan daya sape lg nak masak kemas sidai kain cuci kain lipat kain mcm2 lg...kalo suami keje mlm boleh la dia setelkan semua..kalo suami x cuti sm ngan aku jenuh gak aku..tp alhamdulilah sejak mengandung kali ke3 ni..aku lihat suami aku en. od kita lebih bertggjwb bkn selama ni x bertggjwb..bak kata la kan ringan tulang.. tak payah disuruh...bila kita suruh tu ni..dia buat tanpa byk soal...selama ni pun ok..tp kali ni lebih baik hahaha puji lebih skit..sayangg beliau hahahaha

ok xmo bebel2 meh tgh ape yg aku msk tuk 3 hari lepas ok..

sabtu lepas balik keje kul 530..bebal2 aku sbb kelas kt ofis tu x abis2 lg..sllu kalo ari biasa balik kul 430 tp kalo ari sabtu ada kelas sure balik lambat..so aku dah bebal2 kt ofis tu muka dah masam mencuka..tggl sorg je lg student dok discuss ngan lecturer..aku pun buat muka selamba halau derang...aku nak balik nk msk weiiii..tulunlah fahammmm akai ada ka..adoiii

balik umah terus tanpa salin baju terus gigih msk ok..jam dah kol 6 so aku msk yg cepat n ringkas jek...

ketayap.. en. od tulun gulung hahaha..ms ni dah nak kul 7..

sempat uli2 buat meatball..ish2

spageti meatball..menu cepat n simple

menu ahad..sardin puff..ya Allah sng nak mmpos buat ok..slma ni aku igtkan ssh..sllu tgk member2 buat...sng jek buat beli je pastry puff brand kawan tu..inti lak buat cam inti sardin karipap tu..bg ada berkuah skit..pas2 bakar...sng giler

menu ari isnin...x tau pulok nak msk ape..ada lebih inti puff smlm so buatkan samosa sardin..last wik ada balance sengkuang..ha buat pulak popia grg..sng x payah membazir..jimat...buat byk igtkan nk bg bbsitter..tp x sempat nak bg sbb dia g balik kpg awal...so kami yg balun smpi abis hahaha...

then masak nasi tamato...b4 tu od tepon tya msk ape..aku kata x larat lahhh bebudak tu asyik kaco jek arini..x sng duduk..tp gigih gak masak nasi tamato..od terkejut...sbb dia kata kalo x larat x yah msk..mkn kt luo jek..tp tgklah bini dia ni degil...xmo dgr kata..nak buat gak..pas2 bising x larat..x larat..ntah la beb..aku ni ckp je gitu tp hati aku ni nak gak masak...adoiii tulun la kdg2 tu rs xmo je buat keje..tp buat gak..caner tu..huhuhu