Rabu, 28 Oktober 2009

KISAH BENAR [P.RAMLEE]

Cerita sebenar P.Ramlee( KISAH BENAR) Dia seorang pelakon, penyanyi, komposer, pengarah, pelawak, penulis skrip,
etc. Dia seorang Seniman Agung yang terkenal.
Semua orang tahu itu.


Tapi tahukah anda P Ramlee adalah anak ke-16 daripada 26 adik-beradik? Tiga daripadanya adalah artis.


Inilah hasil kajian sepuluh tahun yang dijalankan oleh seorang pakar
sejarah.



Berikut adalah nama adik-beradiknya:

A Ramlee, B Ramlee, C Ramlee, D Ramlee, E Ramlee , F Ramlee, G Ramlee, H Ramlee, I Ramlee, J Ramlee, K Ramlee, L Ramlee, M Ramlee, N Ramlee , O Ramlee, P Ramlee, Q Ramlee, R Ramlee, S Ramlee, T Ramlee, U Ramlee, V Ramlee, W Ramlee, X Ramlee, Y Ramlee, dan Z Ramlee.


Yang sempat rakam album dan jadi artis adalah:

A Ramlee, L Ramlee, M Ramlee dan P Ramlee.


Beliau juga ada 3 saudara pupu di mana dua daripada mereka
bergiat dalam bidang music iaitu Ramli M.S dan Ramli Sarip.

Manakala seorang lagi terlibat dalam bidang perniagaan.. .
iaitu Ramli Burger.

Sekian terima kasih.

Maklum kpd semua eekk...


kahhhhhhhhhhh berdekah300x

14 ulasan:

  1. Dear El,
    Hahaha..

    ingatkan new info yang betul..

    kahkah..

    memang mcm2 jenis Ramlee..

    Kreayif betul lah siapa yg reka2 ramle nie..

    BalasPadam
  2. macammaner ngan Ramli ngah Talibb...me rebus Ramli..????

    BalasPadam
  3. cess.. gua mati2 ingat betul tadi.

    adik bongsu perempuan dia masih menyanyi kan...??

    ramlah ram.

    BalasPadam
  4. eddie ~ ooo tak tau lak si ramlah ram tu adek dia...kahhhhhh

    BalasPadam
  5. shi3la ~ depa lupa kot nak selidik..nti aku bitau depa ok..ko jgn riso..kahhhh

    BalasPadam
  6. hahahhahahahhaha......

    datang nk gelak jea baca entry nie

    wakakakkakakakakkaka....

    BalasPadam
  7. sengal ko EL..

    ko nak kena karipap ke..?

    :P

    bedekahhhh..

    BalasPadam
  8. kahkah..ketawa tergolek2..smabil berguling2..kahkah..

    BalasPadam
  9. akak memang poyossss

    huhuhuhuhu

    BalasPadam
  10. kureng asam pedas tul ang....kakakaka..

    BalasPadam
  11. hurm..apsal eh..entry ni rase sgt dekat di jiwa aku..

    BalasPadam
  12. adeh...pecah kpla smbil merogol bila dok baca entry ni..
    anyway..salam perkenalan dr qis...
    kita exchange link ek...
    tq

    BalasPadam