Ahad, 3 Mei 2009

ayam rempah msk kicap...yummyyyy

nak try????main cmpk jek..x tau nk msk ape..suh laki beli ayam kat ayamas...nk buat nasi ayam..adoiiii byk keje lak..buat simple jek...
ayam 6 ketul digomol ngan bwg merah+bwg putih yg diblend. Campurkan rempah kari sedikit garam dan perap dlm 15min..pa2 goreng
dah goreng letak tepi..myk lebih tu amek sikit...tumis bwg merah+bwg putih (diblend). Tumis naik bau. Masokan kicap (ape2 kicap pun bleh) dan sos tiram dan garam...wallahhh dh jd pung...ekekeke

10 ulasan:

  1. hamboiiiii sedapnye....
    aku pun selalu wat masak ni elll..
    kalo ko nak sedap lg dan tambah wangikan... mase tumis tuh ko masukkan kulit kayu manis seketul..bunga lawang 2 ketui..halia ko hiris2...

    ekh pepandai aku kan..ubah resepi ko..kekeeke..soriiii hihihih

    BalasPadam
  2. amboi....ko lagi teror masak el..so.kalo aku pi sungai nibong leh la ko masak kat aku jugak.ihihihihihi

    BalasPadam
  3. Sedap ke tu kak? Hak hak hak.. Ptut la baunye sampai ke ipoh ni.. Rupanya bau msakan akak.. Heehee.. =p

    BalasPadam
  4. nampak simple..tapi cam best je... aku selalu buat cam cair je...nanti aku nak try aaaa....

    BalasPadam
  5. campak2 tu ler yg s0dap kan el kan kan kan? muehehehe

    BalasPadam
  6. wallawei..aku suka makanan kicap2 ni..febret wo...
    sedap sedap2 aku nak torai

    BalasPadam
  7. dlm gile2 ko ni..sempat gak ko masak2 sedap2 ni ye el..bagus!!!!bile nak bagi kawan2 rase ni????

    BalasPadam
  8. ai kak..kite br bace blog akak neh..wahh sedapnyee..alik ni nak cube laaaa...zaassss...

    BalasPadam
  9. sempoiii laa bess...kannn

    BalasPadam
  10. teruja tgk ayam seksi itu...kuikuikui

    BalasPadam